LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
L’Ajuntament fa una crida a persones que conserven imatges antigues del Casino o de les activitats que acollia
5 de febrer de 2025
El Racó del Llibre acull divendres la presentació de la novel·la ‘Trufa’ de Glàfira Smith
6 de febrer de 2025

Declaren els sanitaris del CAP Mútua que van atendre Brian Ríos hores abans de morir als calabossos de Mossos

És la primera diligència d’investigació que inicia el Jutjat després que el cas es reobrís fa dos anys

La plataforma Justicia para Brian Ríos s’ha concentrat a la porta dels Jutjats. C.C

Cristina Carrasco

5 de febrer de 2025

El personal sanitari del servei d’urgències de Mútua Terrassa a Rubí que va atendre Brian Ríos hores abans de morir als calabossos de la comissaria dels Mossos d’Esquadra de la ciutat ha declarat aquest dimecres al migdia al Jutjat de Rubí. Per a la plataforma Justicia para Brian, que s’ha concentrat a les portes del jutjat per donar suport a la família del jove, aquest és un pas més per esclarir les circumstàncies en què va morir Brian Ríos el 21 d’agost de 2022. El jove colombià va ser detingut per la policia local de Rubí i després va ser traslladat al servei d’urgències mèdiques a mitjanit, on va ser fortament sedat. D’allà el van portar a les dependències dels Mossos on va morir de matinada.


Per l’advocat Benet Salellas, que representa a la família, la citació d’aquest dimecres és important “perquè és la primera diligència que finalment es practica aquí als jutjats de Rubí després de dos anys i mig de la mort d’en Brian”. Cal recordar que el cas es va reobrir l’estiu del 2023 i la declaració de dimecres és la primera diligència d’investigació. Per Salellas, no se li ha donat la importància que mereix el cas i s’ha trigat massa a iniciar la investigació.


L’advocat assenyala que la justícia ha posat el pes en l’assistència sanitària, però que “per nosaltres també és important valorar en quines condicions va arribar el jove al centre sanitari i què va passar mentre Brian estava en mans de la policia local”.
A més, també reclamen poder escoltar els Mossos que van atendre el jove.


Malgrat això, la jutgessa va denegar a finals de gener la compareixença dels agents en considerar que la responsabilitat de la mort de Ríos no pot atribuir-se a la policia sinó a la “praxi mèdica”. Per Salellas, encara que sigui certa la hipòtesi mèdica, és rellevant escoltar els policies, i per això, ha presentat una apel·lació a l’Audiència de Barcelona.


“Parlem de persones i encara que aquestes estiguin privades de llibertat, continuen sent persones, i la vida dels migrants també ens importa”, conclou l’advocat. Des de la Plataforma Justícia para Brian, concentrada a les portes del jutjat, es continua reclamant conèixer tota la veritat: “Volem justícia i reparació i que això no torni a passar mai més i perquè no torni a passar s’ha d’esclarir tot”.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La comunitat cristiana celebra el Corpus Christi amb les tradicionals catifes florals i una processó
  • Govern i ERC tomben la moció de l’AUP sobre el projecte de remodelació de la pl. Pearson
  • Aran Pina es proclama campió i millor porter del món al Mundial de Waterpolo sub-20
  • El Ple acorda protegir el sòl no urbanitzable de grans instal·lacions de producció d’energia renovable

Notícies relacionades:

  1. Un jove va morir a l’agost a les dependències dels Mossos després de ser detingut per la Policia Local
  2. Convoquen una manifestació per denunciar el cas Brian Ríos, que va morir a la comissaria de Rubí
  3. Les vides de les migrants importen. La vida de Brian Ríos importa

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar