LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
Ple de victòries del Cent Patins a Madrid
24 d'octubre de 2023
Consensuen l’aplicació de les Zones de Baixes Emissions a l’Arc Metropolità amb exempcions de caràcter social
25 d'octubre de 2023

Des del galliner: Ple d’ordenances

Per Maria Moixeta

24 d’octubre de 2023 14:35

A la petita sala de l’Ajuntament de Rubí, el dimecres 11 d’octubre, el ple va aprovar les ordenances fiscals que representen un augment de l’IBI en un 12% i de la taxa d’escombraries d’un 33%. Hi van votar a favor el PSC i ERC. En Comú Podem i AUP  es van abstenir. Veïns per Rubí, PP i VOX hi van votar en contra.

Una sorpresa, el vot d’ERC. L’acostament de les republicanes  al partit del Salvador Illa va per bon camí. També sorpresa per a les rubinenques que a Sant Cugat, al cap de quatre dies del ple de Rubí, hagin congelat tots els impostos. Així, com s’explica que diguin que la pujada de la taxa d’escombraries venia obligada per llei i a altres indrets no s’ha aplicat. Segons sembla, aquesta llei permetia ajornaments. Aleshores, quina pressa per fer-ho? Algú ha dit que la pujada global és per concentrar els augments a principi del mandat de quatre anys. Això, però, no és per llei i sí que ho és per interessos partidistes. I les ciutadanes, que no pinten res?

El que ja no és tan sorpresa és com s’ho fa la nostra alcaldessa per guanyar any darrere any els punts més delicats del ple. Cartipàs, Ordenances i Pressupostos no se li resisteixen. S’ha de reconèixer una capacitat negociadora important. Sempre hi ha algun partit disposat a no deixar-la sola. És com un saltamartí (tentetieso) que constantment s’aguanta dret. Si cau cap a la dreta, les d’esquerra la subjecten, si ho fa cap a l’esquerra, són les de la dreta que hi posen el puntal i, fins i tot més d’un cop, aconsegueix suports de les dues bandes alhora. Té mèrit.     

Amb aquesta pujada, que serà substanciosa, se suposa que els pressupostos seran d’allò més. Veurem què proposen i qui farà de puntal. Ara que s’acosta l’u de novembre ens agradaria ser espectadores de com tria el proper incaut i de com li fa una bona ensabonada, perquè tampoc està clar que vulgui continuar amb les del Junqueres. En això consisteix l’estratègia del Don Juan Tenorio, seduir i abandonar. Però, tal com diu la cançó, haurà de vigilar amb les rancúnies provocades pels despits que deixa pel camí.

Plenari de Rubí.


Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La comunitat cristiana celebra el Corpus Christi amb les tradicionals catifes florals i una processó
  • Govern i ERC tomben la moció de l’AUP sobre el projecte de remodelació de la pl. Pearson
  • Aran Pina es proclama campió i millor porter del món al Mundial de Waterpolo sub-20
  • El Ple acorda protegir el sòl no urbanitzable de grans instal·lacions de producció d’energia renovable

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar