Jaume Camerino
Aquest cap de setmana els equips absoluts del Club Natació Rubí (CNR) afronten una de les fases més decisives de tota la temporada, la lluita per la permanència en la màxima categoria del waterpolo nacional. Seran les noies qui començaran, enfrontant-se contra el Echeyde a les 14.00 h de dissabte. Just després d’aquest partit serà el torn de l’equip masculí, a les 16.00 h a Sabadell, rebent al Caballa.
L’equip femení vol tornar-li la jugada al Echeyde
El conjunt liderat per Karlos Ligero obrirà el play-off per la permanència aquest dissabte a les 14.00 h a Can Rosés, on rebrà el Santa Cruz Tenerife CN Echeyde, novè classificat a la lliga regular. El Rubí, per la seva banda, va acabar en dotzena i última posició. Tot i aquesta diferència a la classificació, els dos enfrontaments disputats durant la temporada han estat molt igualats.
En el partit d’anada, jugat al novembre, el Rubí va mantenir-se prop en el marcador, sempre a un o dos gols de les canàries, però un darrer quart contundent de les locals va sentenciar l’encontre, amb un resultat final de 15-11. En el duel de tornada, celebrat a Can Rosés fa dos mesos, les blanc-i-vermelles van dominar el marcador durant gairebé tot el partit. Tanmateix, en els minuts finals, l’Echeyde va saber capgirar la situació i es va acabar imposant per un ajustat 11-12, robant la victòria a les rubinenques als darrers segons.
Entre les jugadores destacades del Rubí cal esmentar la mallorquina Luna Vara, autora de 8 gols contra l’equip canari (quatre a cada partit), la portuguesa Maria Machado, que està completant un final de temporada espectacular, i la capitana Raquel Prieto, segona màxima golejadora de l’equip, només per darrere de Vara.
L’entrenador preveu un duel molt disputat: “Serà un partit a vida o mort, on es jugaran molt. Els nervis jugaran un paper important. Hem de saber gestionar-los, sabent que si no se’ns dona, encara tindrem una altra oportunitat. Però hem d’intentar anar a tot per tot des del primer moment.”
El partit de tornada es disputarà el divendres 2 de maig a les 17.00 h a les illes Canàries, i servirà tant per confirmar la feina feta a Can Rosés com per buscar una remuntada en territori rival. Cal recordar que, en cas d’empat, no es jugarà un tercer partit: es decidirà per diferència de gols (sense comptar possibles tandes de penals). Si l’empat persisteix, les rubinenques (en haver quedat en pitjor posició a la lliga regular) es veurien obligades a disputar la final per la permanència contra el perdedor del duel Irona–Real Canoe. Aquests partits es jugarien els dissabtes 10, 17 i 24 de maig, si fos necessari arribar al desempat.
El masculí afronta amb confiança el play-off
Dues hores més tard arribarà el torn del conjunt masculí, que es jugarà la permanència a la Divisió d’Honor en una nova piscina, a Can Llong (Sabadell), abandonant la piscina de Molins de Rei. El partit tindrà lloc a les 16.00 h davant el CN Caballa – Ciudad de Ceuta. Els ceutins van finalitzar la fase regular en desena posició, just per sobre del CN Rubí, que va acabar onzè.
També s’espera una eliminatòria molt igualada, especialment tenint en compte els precedents d’aquesta temporada, amb una victòria per a cada equip i marcadors molt ajustats. En el duel de la primera volta, el Rubí es va imposar a Ceuta per 10-11, gràcies a un espectacular primer quart (1-5), que va neutralitzar l’intent de remontada en els últims instants dels locals. A la tornada, disputada al març a Molins de Rei, el Caballa es va revenjar amb una altra victòria per la mínima (11-12).
El CN Rubí afrontarà aquesta semifinal amb dues baixes sensibles: la del capità Javier Carrasco i la del veterà Marc Mejías. Tot i això, l’equip manté intacta la seva qualitat i potencial competitiu. Sergi Pina lidera l’equip com a màxim golejador de la temporada amb 36 dianes. També destaquen l’italià Sebastian Susak i els dos porters del club: Oriol Albacete i el jove Aran Pina, que un cop acabada la temporada, iniciarà una nova etapa esportiva als Estats Units.
El partit de tornada d’aquesta semifinal es jugarà el dissabte 3 de maig a Ceuta. El sistema d’eliminació és idèntic al de la competició femenina: en cas d’empat global, el desempat es farà per diferència de gols. Si aquesta tampoc resol la sèrie, el CN Rubí —pel fet d’haver acabat per sota a la classificació— hauria de disputar la final per la permanència contra el perdedor del duel entre Sant Andreu i Real Canoe. Aquestes possibles finals es jugarien els dissabtes 10, 17 i 24 de maig, si fos necessari arribar al tercer partit.
NOTÍCIES RECENTS