LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
Mor el fotògraf rubinenc Enric Monté, amb una llarga trajectòria en el món de la imatge publicitària
15 d'abril de 2025
El sènior femení del Cent Patins cau en el primer partit de les semifinals de la lliga Iberdrola
15 d'abril de 2025

La Policia de Proximitat desenvolupa més de mil serveis planificats en sis mesos

La unitat de proximitat es va posar en marxa a l’octubre (foto: Ajuntament de Rubí – Lali Puig)

Redacció

15 d’abril de 2025 20:17

La unitat de proximitat de la Policia Local de Rubí es va posar en marxa l’octubre de 2024. En sis mesos, ha realitzat 1.082 serveis planificats: 406 patrullatges dirigits a peu; 208 punts estàtics de vigilància en espais concorreguts; 75 controls a passos escolars, especialment al voltant de centres educatius que fins ara no tenien aquest servei i 29 serveis de mediació al voltant de casos detectats a través de l’Àrea de Seguretat, Policia Comunitària, Civisme i Convivència.

A més, ha dut a terme 144 serveis de policia administrativa, que han posat l’accent en el control d’activitats, de locals i de la tinença responsable d’animals; 167 serveis de policia de trànsit, amb campanyes de control de l’estacionament indegut al voltant de centres educatius i el seguiment concret de vehicles (abandonaments, infraccions reiterades…); 10 serveis de policia assistencial, oferint sobretot atenció a persones desorientades o ferides i recuperant objectes personals i 43 serveis policials de seguretat, a través dels quals els agents de proximitat han donat suport a altres unitats del Cos i als Mossos d’Esquadra en identificacions, escorcolls i detencions.

Els membres de la unitat de proximitat també han col·laborat en els controls per denunciar infraccions de vehicles de mobilitat personal i han dut a terme, de forma coordinada amb el servei municipal referent en la matèria, controls en reserves d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda.

Relacions amb la comunitat

La policia de proximitat es basa en el contacte proper i constant amb la ciutadania i té en compte les seves necessitats, inquietuds i demandes. Això significa entendre la seguretat i el treball policial de manera àmplia, incorporant la corresponsabilitat de la ciutadania i de tots els actors implicats -serveis municipals, associacions,  entitats…-. Així, en el marc de la Campanya de Comerç Segur, que es treballa conjuntament amb els Mossos d’Esquadra durant els mesos de desembre i gener, els agents de proximitat van visitar 264 establiments comercials. Aquestes visites, a més de treballar la seguretat durant el període nadalenc, també van servir per donar a conèixer la unitat i reforçar la complicitat amb el teixit comercial.

La unitat de proximitat també ha participat activament en la formació de les noves promocions d’agents cíviques i serenos i en tres xerrades emmarcades en el Pla Local de Migracions coordinat pel Servei de Cooperació i Primera Acollida.  La unitat s’ha presentat a diverses entitats de la ciutat en 14 reunions i s’ha coordinat amb altres serveis municipals en 67 trobades.

Durant aquests sis mesos, la col·laboració amb la Unitat de Proximitat de l’ABP de Rubí de Mossos d’Esquadra ha estat constant.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La selecció espanyola fa ple a la fase de grups i es prepara per als quarts de final
  • L’empresa rubinenca Robin Hat, reconeguda pel seu talent innovador per Pimec Vallès Occidental
  • Set detinguts en diversos dispositius policials conjunts a Rubí, Terrassa i Sant Cugat
  • El rubinenc Gael Aparicio, sisè amb la selecció espanyola de waterpolo a l’europeu cadet

Notícies relacionades:

  1. Entra en funcionament la Policia Local de proximitat, amb l’objectiu de millorar la convivència i l’atenció ciutadana

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

Les varietats de la síndria

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar