LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
Nerea Andrés, número 15 de la candidatura de VOX per a les eleccions del 12M
12 d'abril de 2024
Continua la programació de l’11è Cicle de Jazz
14 d'abril de 2024

Rubí commemorarà diumenge l’aniversari de la Segona República amb una ofrena floral

L’acte s’ha previst el 14 d’abril a les 13 h, a la plaça de la República

Cristina Carrasco

12 d’abril de 2024

Redacció

12 d’abril de 2024

Entitats locals, partits polítics i la ciutadania en general estan convocats davant del  monòlit de la plaça de la República, el 14 d’abril a les 13 h, per commemorar el 92è aniversari de la Segona República i reivindicar els valors que representa.

L’acte s’obrirà amb l’ofrena institucional en nom de l’Ajuntament de Rubí a càrrec de l’alcaldessa, el regidor de Memòria Democràtica i els portaveus de grups municipals. Després, serà el torn dels partits polítics, les entitats i la ciutadania, que s’hi vulgui afegir. Durant l’acte també es llegiran els poemes Yo era Caperucita, de Gloria Fuertes, i Libertad, de Joan Margarit.

Proclamació de la Segona República

El 14 d’abril de 1931 es va proclamar a l’Estat espanyol la Segona República, un moviment polític de rebuig a la monarquia d’Alfons XIII, durant el regnat del qual va tenir lloc la dictadura de Primo de Rivera (1923-1930).

A Catalunya, Francesc Macià va proclamar la República Catalana, situació que va evolucionar en l’establiment de la Generalitat i amb l’aprovació el 1932 de l’Estatut d’Autonomia, que fixava les competències catalanes. Aquesta època va estar caracteritzada per la modernitat i la democratització de matèries com l’educació, l’economia i la sanitat.

Després de proclamar-se la Segona República es va aprovar la Constitució de 1931. Aquell text és la base de la Constitució vigent de 1978.


Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La comunitat cristiana celebra el Corpus Christi amb les tradicionals catifes florals i una processó
  • Govern i ERC tomben la moció de l’AUP sobre el projecte de remodelació de la pl. Pearson
  • Aran Pina es proclama campió i millor porter del món al Mundial de Waterpolo sub-20
  • El Ple acorda protegir el sòl no urbanitzable de grans instal·lacions de producció d’energia renovable

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar