LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
“Estem convençuts que és el moment adequat per fer el canvi: Rubí necessita sang jove i aire fresc”
26 de maig de 2023
“Proposem polítiques per erradicar la pobresa i la marginalitat, però tindrem tolerància zero amb els delinqüents”
26 de maig de 2023

“Rubí necessita un canvi de govern: els problemes continuen sent els mateixos i amb un increment de la inseguretat”

Entrevista a Toni García, candidat de Veïns per Rubí

García, a la seu del partit. C.C

Cristina Carrasco

26 de maig de 2023 12:56

Toni García és l’alcaldable de Veïns per Rubí. És enginyer tècnic d’obres i viu al centre de la ciutat.

– Quina és la valoració de Veïns per Rubí sobre el mandat?

– Continuista. És la paraula. Continuem en la mateixa línia que quatre anys enrere. Rubí necessita un canvi. Els problemes de la ciutat continuen sent els mateixos, i amb l’afegit d’un increment important de la inseguretat i la delinqüència.

– Ha estat molt crític amb la incorporació d’En Comú Podem al govern.

– La suma d’En Comú Podem al govern del PSC no ha suposat cap canvi respecte a l’anterior mandat. Nosaltres creiem que s’han venut a les polítiques personalistes de l’alcaldessa, Ana M. Martínez per una qüestió d’interès personal i econòmic.

– La relació govern i oposició ha estat pràcticament nul·la.

– Ja era dolenta i ha empitjorat en aquest mandat. Abans, quan el PSC necessitava suport extern, que va trobar en Ciudadanos i PP, encara hi havia una mica de relació. Aquest mandat ha estat inexistent. Amb la suma de PSC i ECP ja tenien majoria absoluta, així que l’interès per dialogar amb l’oposició o escoltar les nostres propostes ha estat nul.

“Cal solucionar d’una vegada la manca total i absoluta d’equipaments a les urbanitzacions i reforçar-ne el manteniment i la seguretat”

– Quins són, per vostè, els principals problemes de la ciutat?

– A més de la inseguretat, el manteniment i la neteja de la via pública té mancances greus i no són capaços de planificar un manteniment a curt i mitjà termini. Voreres, calçades, parcs, arbrat, mobiliari urbà i en general tot l’espai públic està en mal estat per culpa d’aquesta manca de planificació. En quatre anys el govern municipal no ha estat, una vegada més, capaç d’iniciar la redacció d’un nou Planejament urbanístic, caducat des de fa dècades i no s’ha resolt el problema de l’aparcament. El centre urbà ha de ser per la gent, que pugui passejar, amb voreres amples i zones verdes, però continuem amb una ciutat grisa i on vianants, cotxes, bicis o patinets fan el que poden per conviure. Fa 30 anys, Rubí, i concretament Les Torres, era un referent d’oci, el nostre jovent fa anys que ha de marxar fora per gaudir del seu temps lliure…

– Què faria per millorar la seguretat?

– En primer lloc, cobrir les 20 vacants d’agents de la policia municipal i a mitjà termini, arribar a tenir 1,5 agent per cada mil habitants, que serien 120 efectius. Ens hem de preguntar per què molts agents municipals fan la formació aquí i així que poden marxen. Alguna cosa succeeix. En segon terme, impulsaríem un pla local de seguretat, que analitzi tots aquells factors que influeixen en la inseguretat i la delinqüència d’un municipi i que reculli les mesures per donar solucions. També proposem implementar un sistema de videovigilància en punts estratègics del municipi per reduir la delinqüència i també l’incivisme. Més enllà d’això, cal treballar la tasca preventiva implicant totes les àrees de l’Ajuntament que siguin necessàries de forma transversal.

– Creu que la figura del sereno ajudarà a fer més sensació de seguretat?

– erquè no són persones que tinguin autoritat i no són policies. Com a molt poden trucar a la policia o als mossos i això ja ho fan els mateixos veïns. Apostem pel patrullatge de policia a les nits no només al centre, sinó també a les urbanitzacions.

– Quines són les propostes per millorar el manteniment i la neteja de la via pública?

– El problema és la falta de planificació regular del manteniment. Si es fa una correcta planificació, tot seria més fàcil. Nosaltres proposem incrementar la plantilla de la brigada d’obres, que considerem que és molt curta per un municipi tan gran, per poder planificar un manteniment ordinari durant tot l’any, i un equip específic que estigui dedicat a solucionar incidències viàries sobrevingudes. Al contracte de neteja se li ha d’exigir qualitat i s’ha de controlar que es compleixin tots els requisits. També cal fer un manteniment dels parcs i especialment dels parcs infantils, alguns dels quals ja s’han de renovar.

– Ha mencionat problemes d’aparcament. Quines són les propostes en matèria de mobilitat?

– Des de Veïns per Rubí apostem per revisar el pla de mobilitat i modificar les rutes del bus urbà perquè siguin més coherents amb les necessitats dels seus usuaris. Cal estudiar les opcions del bus a demanda que funciona amb èxit a altres municipis i incrementar el servei a les urbanitzacions, a més d’estendre les rutes fins a Can Barceló i Ximelis, que ara no arriba el bus.
També apostem per connectar les estacions de Ferrocarrils i Renfe, i per crear una xarxa de carrils bici que faciliti la mobilitat entre barris. I pel que fa als aparcaments, volem habilitar noves zones d’aparcament a l’extraradi, amb busos llançadores en hores punta, i prioritzar l’aparcament en bateria on es pugui i estudiar amb els comerciants i veïns l’ampliació de zones de rotació gratuïtes.

– Les urbanitzacions han estat el seu cavall de batalla.

– Sí, fa molts anys que denunciem la situació precària d’aquests nuclis de població. Nosaltres apostem per crear un pla de manteniment específic per les urbanitzacions i per reforçar amb patrullatge específic i videovigilància els accessos. A més, cal solucionar d’una vegada la manca total i absoluta d’equipaments a les urbanitzacions, creant biblioteques, parcs infantils, espais esportius i apropant serveis com la deixalleria municipal.

– Com és la llista de VR?

– Som 32 persones, que podem dir que tots vivim a Rubí, fet que altres candidatures no poden dir, en particular el PSC, que han tingut regidors i regidores que no viuen a Rubí. És una candidatura molt transversal; edat, perfils professionals, sensibilitat, però que sí que tenim en comú que ens estimem Rubí, i volem que Rubí sigui una ciutat millor pel futur i que en de mica en mica ha anat girant les dinàmiques d’aquests últims 25 anys. Com a veïns i veïnes de Rubí, tenim un objectiu comú: transformar aquesta ciutat i convertir-la en un lloc digne per a nosaltres i les futures generacions.

– Reivindiquen el seu paper municipalista?

– Sempre. Estem cansats de les dinàmiques dels partits polítics tradicionals que han governat Rubí o han donat suport als diferents governs, per això, vam decidir defensar els interessos de la nostra ciutat sense dependre de decisions polítiques d’àmbit supramunicipal ni d’interessos de partit, que provenen de Barcelona o Madrid.

– Quin és l’objectiu del partit en les eleccions?

– Plantegem un projecte de canvi per la nostra ciutat, fonamentat en la gestió eficient dels recursos públics, la transparència, la lluita contra la corrupció política, i la participació ciutadana. Tenim un equip preparat per estar al govern i assumir qualsevol responsabilitat. Nosaltres volem ser claus en la governabilitat de la ciutat, i especialment claus en el canvi de govern que Rubí necessita.
Per això, el nostre objectiu és créixer i intentar donar alguna sorpresa inesperada i en positiu. Alguna sorpresa que permeti aquest canvi de govern després de 20 anys d’un govern socialista que ha paralitzat la ciutat amb una gestió ineficient i ineficaç.

– Amb quins partits estarien disposats a pactar?

– Amb el Partit dels Socialistes, no. Ja vam dir fa quatre anys que nosaltres no farem alcaldessa a la senyora Ana M. Martínez ni per acció ni per omissió. I no hem canviat d’idea, més aviat al contrari.
Amb la resta de forces, estem disposats a parlar amb tothom perquè hi ha molts temes importants de ciutat que necessiten el màxim consens.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La comunitat cristiana celebra el Corpus Christi amb les tradicionals catifes florals i una processó
  • Govern i ERC tomben la moció de l’AUP sobre el projecte de remodelació de la pl. Pearson
  • Aran Pina es proclama campió i millor porter del món al Mundial de Waterpolo sub-20
  • El Ple acorda protegir el sòl no urbanitzable de grans instal·lacions de producció d’energia renovable

Notícies relacionades:

  1. Cayetana Álvarez de Toledo i Alejandro Fernández visiten Rubí per donar suport a Juan José Giner (PP)
  2. ECP proposa una xarxa de centres cívics per dinamitzar la vida als barris i una segona biblioteca
  3. VR vol que les urbanitzacions tinguin els mateixos serveis que la resta de la ciutat

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar