LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
L’empresa rubinenca Robin Hat, reconeguda pel seu talent innovador per Pimec Vallès Occidental
15 de juliol de 2025

La selecció espanyola fa ple a la fase de grups i es prepara per als quarts de final

Espanya, amb les rubinenques Bea Ortiz i les germanes Elena i Ariadna Ruiz, s’ha classificat com a primera de grup després de guanyar còmodament els tres partits de la primera fase

Bea Ortiz preparant-se per xutar en el partit d’aquest matí contra el Regne Unit. RFEN – DEEPBLUE MEDIA

Jaume Camerino

15 de juliol de 2025

La selecció espanyola de waterpolo femení ha completat una fase de grups immaculada al Mundial de Singapur, certificant el seu pas directe als quarts de final com a primera del Grup D. L’equip dirigit per Jordi Valls ha superat amb claredat els tres compromisos inicials, mostrant una superioritat aclaparadora davant Sud-àfrica (4-23), França (23-6) i el Regne Unit (7-16).

El debut es va produir la matinada de divendres amb una autèntica exhibició ofensiva contra Sud-àfrica. Les espanyoles van sentenciar el partit en una primera meitat fulminant (1-14), que va permetre donar minuts a les jugadores menys habituals. Les rubinenques Bea Ortiz, Ariadna Ruiz i Elena Ruiz van contribuir al marcador amb dos gols les dues primeres, i tres la tercera.

Diumenge, el segon duel contra França exigia una intensitat superior, però Espanya no va afluixar. Amb una defensa compacta i un atac efectiu, van dominar de principi a fi amb una segona part demolidora (12-1). Les internacionals rubinenques van tornar a destacar: Ortiz va anotar un gol, Ariadna Ruiz dos, i Elena Ruiz quatre, consolidant-se com a referent ofensiu.

Aquest dimarts, el Regne Unit plantejava el repte més seriós del grup. Tot i una arrencada solvent (1-7), les britàniques van reaccionar al tercer període (5-3), l’únic tram que Espanya ha cedit fins ara. No obstant això, un últim quart d’autoritat (1-6) va segellar el triomf i la classificació directa als quarts. Ortiz va sumar dos gols més, Elena Ruiz tres, mentre que Ariadna Ruiz es va quedar sense marcar.

Amb tres victòries i 62 gols a favor, la selecció espanyola es confirma com una de les candidates al títol. El pròxim repte, ja als quarts de final, posarà a prova l’ambició d’un equip que no ha deixat dubtes.

Resultat de la Fase de grups – Grup D

PuntsVictòries-DerrotesDif. gols
1aEspanya93-0+45
2aRegne Unit62-1+3
3aFrança31-2-13
4aSud-àfrica00-3-35

Després d’una fase de grups impecable, la selecció espanyola femenina de waterpolo disposarà ara de tres dies de descans abans d’afrontar els quarts de final, programats per aquest dissabte. El rival sortirà del duel de vuitens entre Nova Zelanda i Països Baixos, amb l’equip neerlandès perfilant-se com el favorit per accedir a la següent ronda.

El partit es disputarà a les 14.45 hores i es podrà seguir en directe a través de Teledeporte i RTVE Play.

Presència blanc-i-vermella al mundial de Singapur

La participació rubinenca en el Mundial de waterpolo s’estén més enllà de les jugadores formades al CN Rubí (Bea Ortiz, Ariadna Ruiz i Elena Ruiz), s’hi sumen altres noms amb passat vinculat al club. Irene González, que va jugar-hi durant quatre temporades (del 2013 al 2018, exceptuant la 2016-17), i Carlota Peñalver, que va jugar amb el Rubí la temporada 2022-23, també formen part de l’equip nacional.

En categoria masculina, el nord-americà Jake Ehrhardt (que va arribar al mercat d’hivern per reforçar l’equip masculí) ha tornat a competir internacionalment després de dos anys d’absència amb la selecció dels Estats Units. Tot i tenir un rol secundari, ha anat guanyant minuts al llarg del campionat i ja ha sumat el seu primer gol en la victòria contra Brasil (16-7).

Tornant a la secció femenina,també hi ha presència del club rubinenc amb Esihle Zondo, la boia de la selecció sud-africana. Tot i haver disputat la temporada actual amb el CN Vallirana en qualitat de cedida, Zondo va entrenar durant la passada temporada a Can Rosés i la pròxima temporada s’integrarà oficialment a la plantilla. Encara no ha marcat cap gol, però ha guanyat protagonisme en els partits més recents, arribant a disputar més de dos quarts en el darrer enfrontament contra França.

La selecció nord-americana tancarà demà la fase de grups davant Singapur (13.10 h, Eurovision Sport), amb l’objectiu de classificar-se invicta com a primera del seu grup i accedir directament als quarts de final. Sud-àfrica, per la seva banda, ha acabat última del Grup D i competirà en el quadre de classificació per a les posicions 12a a 16a. En aquest context, l’equip africà s’enfrontarà la matinada de dijous a Croàcia (4.35 h, Eurovision Sport) en la semifinal d’aquesta fase.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La selecció espanyola fa ple a la fase de grups i es prepara per als quarts de final
  • L’empresa rubinenca Robin Hat, reconeguda pel seu talent innovador per Pimec Vallès Occidental
  • Set detinguts en diversos dispositius policials conjunts a Rubí, Terrassa i Sant Cugat
  • El rubinenc Gael Aparicio, sisè amb la selecció espanyola de waterpolo a l’europeu cadet

Notícies relacionades:

  1. Bea Ortiz i les germanes Ruiz Barril arrenquen divendres el Mundial de waterpolo femení amb la selecció
  2. Les rubinenques Bea Ortiz i Elena i Ariadna Ruiz, campiones de la Divisió 1 de la Copa del Món amb la selecció espanyola
  3. Ariadna Ruiz: “Guanyar la Copa de la Reina per segon cop consecutiu dona molt valor a tot el que estem fent”

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

Les varietats de la síndria

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar