


Jaume Camerino
Després de cinc anys a l’elit del waterpolo estatal, l’equip absolut masculí del Club Natació Rubí (CNR) ha aconseguit, finalment, classificar-se per a la Copa del Rei. I ho ha fet en un escenari de màxima exigència: imposant-se per 9-12 a un dels equips del Top 6 de la lliga, el CE Mediterrani, incapaç de frenar la il·lusió blanc-i-vermella. Abans, a Madrid, el sènior femení havia resolt el seu partit amb un contundent 9-20 davant l’AR Concepción Ciudad Lineal.
El primer gol no va trigar a arribar. Luca Alcaraz inaugurava el marcador amb el 0-1, mentre un impecable Octavio Salas (encara amb seqüeles de la seva lesió) mantenia l’equip amb cinc aturades decisives. El Mediterrani estrenava el seu compte amb un penal, però Sergi Pina tornava a avançar els rubinencs i Guillem Frigola ampliava fins a l’1-3. Els locals retallaven distàncies, però Sergio Fernández mantenia la inèrcia visitant amb el 2-4. Un nou penal del Mediterrani deixava el primer període en un ajustat 3-4.
Per primer cop en tot el partit, el Mediterrani capgirava el marcador amb dos gols consecutius a l’inici del segon quart. Tot i dos intents de Frigola, ben aturats, el Rubí no trobava la manera de respondre fins que, a tres minuts del descans, Marc Mejías signava l’empat a cinc. El segon gol de Pina permetia als rubinencs marxar al descans amb un valuós 5-6.
El tercer període es va convertir en un exercici de resistència. Els gols es feien esperar tant per a uns com per als altres: Salas continuava sostenint el Rubí amb intervencions de mèrit, i els llançaments de Pina i Fernández tampoc trobaven porteria. La sequera es trencava amb el 5-7 de Javi Carrasco, que feia esclatar l’afició rubinenca desplaçada a Barcelona. Els locals retallaven de nou, però Frigola restablia la renda de dos gols. Quan el Mediterrani tornava a reaccionar, Mejías emergia de nou per situar el 7-9 amb què s’encararia el darrer quart.
Max van der Werve obria el període definitiu amb el 7-10, una renda de tres gols que començava a tenir gust de classificació. El Mediterrani intentava respondre, però els homes, per aquella tarda de Dani Gómez (substituint al sancionat Tiago Santos) mantenien el pols competitiu. Frigola ampliava fins al 8-11 a sis minuts del final. Els locals, cada cop més imprecisos, veien com Fernández eixamplava la diferència fins als quatre gols, amb la Copa del Rei ja a tocar. Tot i els intents finals del Mediterrani, només aconseguien anotar un gol i erraven un penal en l’últim minut.
En sonar la botzina final, l’afició rubinenca va envair la piscina per celebrar amb els jugadors una fita absolutament històrica.
“Sabíem que per guanyar a Mediterrani necessitàvem un equip fort i ben orientat, que havíem de canviar la nostra defensa i en això vam treballar aquestes darreres setmanes i aquesta ha sigut la base de la nostra victòria” ens assegurava el portuguès Tiago Santos al final del partit. “És una victòria molt important per al nostre principal objectiu, que és la salvació. Clarament, també estem molt contents per continuar fent història i participar per primer cop a la Copa del Rei és un premi molt bonic per aquest equip i tot el camí que el Club ha fet aquests anys”.
Ara, amb l’aturada per seleccions i les vacances de Nadal, el proper compromís dels blanc-i-vermells serà el dimecres 4 de febrer, a les 21.00 h, a la piscina de Can Llong del Club Natació Sabadell. Allà rebran la visita del cinquè classificat, el SolarTradex CN Mataró, en el primer partit de la segona volta.
CE Mediterrani: Jorge Ortega (Pau Garcia), Álvaro Garcia, Edgar Estevez (3), Pau Pourtau, Eduardo Diaz, Mario Terraza (4), Carlos Martínez, Bor Tanasijevic (1), Àlex Llauradó, José Mario Tenorio, Tobias Deluca, Julià Farré (1) i Ion Diacenco. Entrenador: Jahzeel Martínez
CN Rubí: Octavio Salas (Martí Sabaté), Teo Soler, Dani Blánquez (1), Sebastián Susak, Sergi Pina (1), Javi Carrasco (2), Marc Mejías (1), Alejo Teigeiro, Max van der Werve (1), Luca Alcaraz (1), Guillem Frigola (3), Sergio Fernández (2) i Raul Fernández. Entrenador: Dani Gómez
Parcials: 3-4/2-2/2-3/2-3
Observacions: 15 exclusions pel Mediterrani, 7 pel Rubí. Exclusió per acumulació de Luca Alcaraz (Rubí)
Àrbitres: Marta Cabanas i Sergio Jiménez
A Madrid, les aigües van ser molt més tranquil·les. Maria Machado inaugurava el marcador des dels cinc metres en els primers compassos del partit. Les madrilenyes reaccionaven amb dos gols, però Judith Prados i, de nou, Machado restablien l’avantatge amb el 2-3. Després que les locals fallessin un penal, les blanc-i-vermelles no desaprofitaven la seva oportunitat: Aroa Sánchez transformava el 2-4 també des de la línia de penal. Erika Douton i Raquel Prieto ampliaven la renda amb dos gols més per tancar el primer quart amb un clar 3-6.
Machado errava el seu segon penal a l’inici del segon període, però Laia Rion aprofitava el rebot per signar el 3-7, que aviat es convertia en 3-8 gràcies al gol d’Eshile Zondo. El Concepción retallava amb el seu quart gol, però la resposta del Rubí era demolidora: quatre dianes consecutives de Marta Rodríguez Garcia, Erika Douton i un doblet de la capitana Raquel Prieto. L’allau ofensiva obligava el tècnic madrileny a demanar el seu primer temps mort, que va tenir efecte momentani amb un gol local que deixava el marcador en 5-12 al descans.
A la represa, el guió no variava. Machado tornava a marcar, mentre el Ciudad Lineal anotava el 6-13 des del punt de penal. Machado trobava porteria per quarta vegada i Lídia Trigo s’afegia a la festa golejadora. Les locals feien el seu setè gol, però Douton responia amb dues dianes més (una de penal) abans que Anna Finestra tanqués el tercer període amb un contundent 7-18. L’últim quart va ser molt més calmat, amb només dos gols de Laia Rion i dos més de les madrilenyes, que deixaven el marcador final en un rotund 9-20.
“Hem fet molt bon partit la veritat, molt serioses des del principi. Sempre és complicat jugar fora de casa i hem estat molt bé per tancar aquí a Madrid l’últim partit de l’any. Crec que hem fet un gran esforç, hem pogut fer molta rotació, i totes han estat a un bon nivell.”, valorava l’entrenador Karlos Ligero un cop finalitzat el partit. “Ara ja toca descansar uns dies i tornar per totes el 2026 per la segona volta de la primera fase, la segona fase i els play-offs.”
El proper partit de les blanc-i-vermelles arribarà després de l’aturada de Nadal. Serà el dissabte 10 de gener, a les 18.15 h, quan rebran a casa la visita del CN Vallirana, quartes classificades. Les rubinenques ja s’hi van imposar amb autoritat a la primera volta, amb un contundent 8-18 a domicili.
AR Concepción Ciudad Lineal: Laura Garcia (Amelia Davila), Paula Sánchez (1), Itsaso San Pedro, Raquel Clemente (4), Angie Maria Viteri, Angela Morales (1), Elena Garcia (1), Paula Suárez (1), Isabel Vázquez (1), Natalia Romero, Carolina Rodríguez i Claudia Arroyo. Entrenador: Lorenzo Ballesteros
CN Rubí: Paula Carilla (-), Anna Finestra (1), Lidia Trigo (1), Maria Machado (4), Erika Douton (4), Marta Rodríguez Garcia (1), Laia Rion (3), Marta Rodríguez Mellado, Raquel Prieto (3), Judith Prados (1), Lucia Hidalgo, Aroa Sánchez (1) i Eshile Zondo (1). Entrenador: Karlos Ligero
Parcials: 3-6/2-6/2-6/2-2
Observacions: 6 exclusions pel Concepción Ciudad Lineal, 4 pel Rubí. Expulsió per brutalitat a Elena Garcia (Concepción Ciudad Lineal). Targeta groga a l’entrenador Lorenzo Ballesteros (Concepción Ciudad Lineal) i targeta vermella al delegat d’equip José Garcia Castillo (Concepción Ciudad Lineal).
Àrbitres: Abel Angel Martínez i Nicola Alen
El cap de setmana va començar amb la derrota de l’aleví femení de Laura Grandes, que queia per 1-9 contra les actuals campiones, el CN Sabadell. I no va millorar durant la resta del dia. Ni el juvenil masculí (13-4), ni l’aleví mixte (13-8) i ni molt menys el cadet masculí (21-10) van sumar punts i van confirmar tots que jugaran pel grup de la 9a a la 16a posició. L’absolut B tampoc va poder triomfar tot i un gran inici de partit, caient per 17-13 contra el Mediterrani just abans del partit de l’absolut masculí que ja quedarà pels llibres d’història. El cadet femení, combinat amb el Molins de Rei, va caure a casa contra el Sant Feliu per 5-7.
Diumenge no va millorar, amb derrota tant de l’infantil mixte de Lucas van Doorn, qui va ser l’únic equip amb tancament de marcador aquesta jornada amb un 0-10. L’aleví mixte B de Clàudia Gómez va estar a prop de poder ser l’única victòria de la setmana, però no van poder remuntar al Molins de Rei B, amb qui van perdre per 13-14.
Resultats:
NOTÍCIES RECENTS