


Jaume Camerino
Ahir es va disputar la primera jornada de l’Europeu de waterpolo femení, probablement un dels més rubinencs que es recorden, i ho va fer amb les dues cares de la moneda ben marcades. La selecció espanyola va caure per 9-7 davant Hongria després d’un darrer quart per oblidar, mentre que la Portugal dirigida pel rubinenc Ferran Pascual va superar amb autoritat Romania (7-12), un triomf que situa les lusitanes al capdavant del Grup B.
L’equip de Jordi Valls no va tenir el dia, i el moment no podia ser pitjor. Espanya era conscient de la importància del duel contra Hongria i, tot i arribar al darrer quart amb un 5-7 favorable, el partit va fer un gir complet. Les jugadores espanyoles es van encallar ofensivament i les hongareses ho van aprofitar per marcar quatre gols consecutius. L’acció que resumeix el despropòsit és el penal final: el llançament de la rubinenca Ariadna Ruiz va impactar al pal, va recollir el rebot i el segon intent va tornar a topar amb la fusta.
“No hem començat com voldríem. Ens hem posat per davant, però no hem sabut mantenir el resultat. Ara toca analitzar i veure què podem aconseguir en el següent partit”, explicava Ariadna Ruiz a la RFEN. Els seus dos gols, sumats als tres de Bea Ortiz, van ser l’única aportació rubinenca en un partit on Elena Ruiz va passar completament desapercebuda, errant cinc llançaments.
La nota positiva de la jornada va arribar amb Portugal. L’equip de Ferran Pascual, que tornava a un Europeu deu anys després, va debutar amb una victòria contundent davant Romania (7-12), un rival que coneixien bé d’edicions anteriors. Tot i la igualtat inicial, les portugueses van arribar al darrer període amb un 3-6 i van rematar el partit amb sis gols més. Quatre van ser de Maria Machado, l’única jugadora del CN Rubí present en aquest campionat. “Estàvem nervioses perquè era el debut, però hem defensat molt bé i això ens ha donat confiança en atac”, explicava la número 9 a la FPN. Pascual, satisfet, destacava que “el nostre talent i el nostre ritme van marcar la diferència”.
Avui, duel directe entre Espanya i Portugal. Les actuals campiones olímpiques parteixen com a clares favorites, però les lusitanes buscaran donar la sorpresa. El partit es podrà seguir en directe a partir de les 21.05 h a Teledeporte.
NOTÍCIES RECENTS