LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
El Rubí cau contra el Barcelona (11-13) a la final de la Copa Federació
23 de febrer de 2026
ERC presenta dues mocions al Ple: un pump track i suport al sector educatiu
24 de febrer de 2026

Les escultures de Rafa Gascón omplen l’Espai Expositiu Aula Cultural

L’artista rubinenc presenta “Shou Sugi Ban +”, una mostra creada amb la tècnica japonesa de carbonitzat de la fusta

El regidor del MMUC, Jordi Arnaiz Moreno, i l’artista Rafa Gascón, durant l’acte d’inauguració (foto: Ajuntament de Rubí)

Redacció

23 de febrer de 2026

L’Espai Expositiu Aula Cultural acull la nova proposta artística de l’escultor rubinenc Rafa Gascón, titulada Shou Sugi Ban +. La mostra reuneix un conjunt d’obres elaborades majoritàriament amb la tècnica japonesa mil·lenària shou sugi ban, que consisteix a cremar la superfície de la fusta, raspallar-la i tractar-la amb oli de llinosa per conservar-la i protegir-la de plagues, fongs i humitats.

Gascón utilitza aquest procediment tant per crear les seves escultures com per construir les peanyes que les sostenen o generar diàlegs visuals amb altres materials. L’exposició manté les línies creatives habituals de l’artista (inspiració en la natura, reutilització de restes naturals i treball amb el shou sugi ban), però aprofundeix també en una recerca personal sobre diferents nivells del “jo”. A les peces s’hi poden identificar vivències i experiències quotidianes transformades en obra artística a través de l’observació i la reflexió.

Una inauguració marcada pel canvi de data

La mostra es va inaugurar el passat divendres, després que la ventada de la setmana passada obligués a cancel·lar l’acte previst inicialment. Durant la presentació, Gascón ha destacat que es tracta d’“una exposició molt diferent del que he fet fins ara; fins ara només treballava el ferro. Ara que no he de viure d’això, sinó que m’ho passo bé, em dedico a buscar nous materials i noves tècniques com aquesta”.

El regidor del Museu Municipal Castell (MMUC), Jordi Arnaiz Moreno, ha remarcat que es tracta d’“una exposició molt interessant que demostra la maduresa de Rafa Gascón, un artista consolidat de la nostra ciutat”, i ha agraït al sector artístic local que continuï omplint de vida els espais expositius municipals.

L’exposició Shou Sugi Ban + es podrà visitar fins al 2 de maig a l’Espai Expositiu Aula Cultural.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • El “Diari de Rubí” i el “TOT Rubí” s’uneixen per crear un gran mitjà local de la ciutat
  • S’obre la consulta prèvia per definir el Reglament d’usos d’El Casino
  • Brillant actuació de l’Escola 8Temps al classificatori del Dance World Cup de Burgos
  • La Coral de l’Associació de la Gent Gran portarà la música de primavera a l’ermita de Sant Muç

Notícies relacionades:

  1. El Gra presenta “Alaska. La Darrera Frontera” amb Jordi Chamagué
  2. Ballada doble de sardanes aquest diumenge a la plaça Dr. Guardiet
  3. Art, cultura i terra, protagonistes de la visita al Museu Vallhonrat

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

Les varietats de la síndria

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això.