LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
El Sant Jordi tanca un març ambiciós amb una victòria clau del femení davant les líders i la reacció del masculí
23 de març de 2026
Can Vallhonrat celebrarà la Festa de la Primavera el dissabte 25 d’abril
24 de març de 2026

Guspira convoca una concentració per denunciar la situació de la plaça Pompeu Fabra

L’acte tindrà lloc aquest dijous a la tarda coincidint amb el ple municipal i servirà per presentar un manifest amb diverses reivindicacions

Cartell de la concentració del A.E. Guspira. CEDIDA

Redacció

24 de març de 2026

L’Agrupament Escolta Guspira ha convocat una concentració aquest dijous 26 de març a les 17 h a la plaça de Pere Aguilera, coincidint amb la celebració del ple de l’Ajuntament de Rubí. L’objectiu és donar visibilitat al malestar de l’entitat i de diverses famílies i col·lectius de la ciutat davant la situació de la plaça Pompeu Fabra i la manca d’equipaments públics.

Durant l’acte, els organitzadors tenen previst presentar un manifest al ple municipal en què denuncien la degradació de la plaça, que asseguren que ha patit un “abandonament institucional” en els darrers anys. Segons expliquen, l’espai presenta problemes de salubritat, consum de drogues en horari nocturn i la presència de persones en situació de sensellarisme, sense que s’hagin aplicat solucions efectives.

El text també posa el focus en la manca de recursos per atendre aquestes persones i critica que el municipi no disposi d’un alberg ni de serveis suficients d’acompanyament social. A més, l’entitat denuncia les condicions del local on desenvolupen la seva activitat, que consideren insuficient i amb deficiències estructurals, així com la precarietat en les cessions d’espais municipals per a les entitats.

Des de Guspira asseguren que aquesta situació no és un cas aïllat, sinó que respon a una manca general d’equipaments socials i culturals a la ciutat. Per això, fan una crida a la ciutadania i a les entitats a sumar-se a la mobilització i reclamar conjuntament “solucions i una millor gestió” per part del consistori.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • El “Diari de Rubí” i el “TOT Rubí” s’uneixen per crear un gran mitjà local de la ciutat
  • S’obre la consulta prèvia per definir el Reglament d’usos d’El Casino
  • Brillant actuació de l’Escola 8Temps al classificatori del Dance World Cup de Burgos
  • La Coral de l’Associació de la Gent Gran portarà la música de primavera a l’ermita de Sant Muç

Notícies relacionades:

  1. El CRAC denuncia “traves” de l’Ajuntament per celebrar activitats al carrer
  2. Rubí reparteix sort: un segon premi de la Lotería Nacional toca a la ciutat
  3. Rubí suspèn temporalment les restriccions de la Zona de Baixes Emissions

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

Les varietats de la síndria

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això.