LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
El fotoperiodista Julio Carbó protagonitzarà l’Explica’ns el teu Rotllo d’El Gra
23 d'octubre de 2023
L’actor rubinenc Rubén Yuste, nominat als Premis Butaca com a millor actor de musical
23 d'octubre de 2023

Aproven la nova taxa d’escombraries comarcal per a Rubí i cinc municipis més

La taxa penalitzarà el poc reciclatge. ARXIU



Cristina Carrasco

23 d’octubre de 2023

Redacció

23 d’octubre de 2023

El Ple del Consell Comarcal del Vallès Occidental va aprovar dijous la nova gestió del tractament de residus per a Rubí, Sabadell, Terrassa, Santa Perpètua de la Mogoda, Ullastrell i Sentmenat. Aquests municipis han delegat al Consell Comarcal la gestió del tractament de les fraccions resta, orgànica i voluminosos.


Aquesta delegació de competències suposa una nova taxa per als ciutadans rubinencs d’entre 82 i 94 euros. Això sí, si augmenta la recollida selectiva d’aquestes fraccions, el cost de la taxa baixaria.


Per a Rubí, el percentatge de nou rebut anual serà del 0,5759% de la taxa d’escombraries establerta per l’Ajuntament. A les ordenances fiscals, aprovades a mitjans d’octubre, es va fixar un increment del 33%, el que suposarà que l’import del tribut anirà dels 142,54 € fins als 163 €, en funció del nombre de persones que convisquin en un habitatge. A aquest import se li haurà d’afegir la nova taxa comarcal, d’entre 82 i 94 euros.


És a dir, en aquests sis municipis, la ciutadania veurà com a partir del 2024 es desdobla el rebut de la taxa de residus: la part que fa referència a la recollida dels residus i una segona part que fa referència al tractament dels residus.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • Veïns del carrer Espoz i Mina reclamen solucions a l’assentament humà instal·lat a la plaça Pompeu Fabra
  • Nou èxit de participació en la 15a Festa de l’Esport Adaptat
  • El Pinar, barri resilient i futur pendent
  • Èxit en el primer torneig femení de tennis taula de Rubí

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

Les varietats de la síndria

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar