LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
Diorames nadalencs a l’Aula Cultural
15 de desembre de 2023
L’Associació de la Gent Gran celebra el Nadal amb diverses activitats
19 de desembre de 2023

Aquest Nadal (i tot l’any) compra a Rubí!

Ivan Vila Portaveu de Junts Rubí

El comerç local és un pilar fonamental de la nostra economia i societat. Les botigues dels nostres carrers i barris ofereixen una varietat de productes i serveis que són indispensables per a la nostra vida quotidiana.


A Rubí, el comerç local està en crisi. Els petits comerços s’enfronten a una competència cada vegada més dura de les grans superfícies i del comerç electrònic. En un context on la inflació també està posant en risc gran part del teixit comercial local, la davallada d’ingressos i la pujada de les despeses està sent mortal i amenaça la vitalitat de tot el teixit comercial de proximitat.


Davant d’aquest context, ens trobem amb què l’Ajuntament de Rubí no ha fet res per ajudar al comerç local: no hi ha cap pla de dinamització comercial, les ajudes que es concedeixen són insuficients, per no dir inexistents; no hi ha un projecte de planejament urbanístic que pugui, ni que sigui, donar idees i indicacions als comerciants, no hi ha mesures de millora de la seguretat que donin prou confiança, no hi ha incentius ni per als actuals o futuribles comerços, ni per als potencials consumidors.


L’administració més propera a la ciutadania no pot estar de braços plegats. És el moment de desplegar els recursos existents i executar polítiques orientades no només a assegurar la supervivència del teixit comercial local, sinó a impulsar-lo i fer-lo créixer en tots els àmbits. Col·laborant i generant dinàmiques positives de creixement que perdurin en el temps… En definitiva, traçar una estratègia de ciutat.


Campanyes de dinamització comercial tot l’any, amb propostes gastronòmiques, culturals, familiars… que les acompanyin, fires; un manteniment de l’espai públic adequat, càmeres de videovigilància als eixos comercials, oferir espais de ludoteca, aprofitar els espais buits per a les pop-ups… apuntem unes quantes propostes que ja hem anat fent, però n’hi ha moltes més, i amb l’ajuda i col·laboració de les persones que cada dia viuen la situació del comerç local, segur que en surten moltes més.


Junts a Rubí hem iniciat una campanya als comerços de proximitat de la ciutat, Compra a Rubí, amb l’objectiu d’animar els rubinencs a comprar als seus comerços locals, col·laborant en aquests moments tan complicats, per tal d’ajudar-los a continuar aixecant la persiana cada dia.


Aquest Nadal, i tot l’any, dona suport al comerç i restauració de la ciutat. Comprant a les botigues dels teus veïns i veïnes, estàs donant suport a la nostra economia local i ajudant-los a aixecar la persiana cada dia.


Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • Veïns del carrer Espoz i Mina reclamen solucions a l’assentament humà instal·lat a la plaça Pompeu Fabra
  • Nou èxit de participació en la 15a Festa de l’Esport Adaptat
  • El Pinar, barri resilient i futur pendent
  • Èxit en el primer torneig femení de tennis taula de Rubí

Notícies relacionades:

  1. L’assemblea de Junts a Rubí ratifica la llista i el programa per a les eleccions municipals del 28-M
  2. Junts presenta una candidatura que “encarna els valors del canvi que volem a Rubí”
  3. Aquest dissabte torna La Botiga al Carrer a l’illa de vianants

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

Les varietats de la síndria

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar