


Redacció
La 21a edició de la Fira de Primavera, impulsada per l’Associació Cultural Sant Galderic, arribarà aquest dissabte 7 de juny de 10 a 20 h, a la plaça del Dr. Guardiet i el carrer Maximí Fornés. Entre els principals atractius, destaca el 21è Mercat d’Art i Artesania, on els visitants podran descobrir i adquirir projectes d’art i productes d’artesania local i de proximitat, creats per socis i sòcies de Sant Galderic.
Al mateix temps, al carrer Maximí Fornés se situarà el 14è Mercat del Trasto, dedicat a objectes de segona mà i col·leccionisme. Una altra proposta destacada de la fira serà la 8a Trobada d’Il·lustradores i Il·lustradors, organitzada pel col·lectiu CIRC, amb una àmplia exposició d’obres d’art gràfic contemporani, que convertirà l’espai públic en una autèntica galeria a l’aire lliure.
Els més petits també tindran el seu espai amb el taller de maquillatge infantil, 11 h a 13 h, dirigit per l’artista Inés Bayo.
D’altra banda, el Museu Etnogràfic Vallhonrat oferirà una visita guiada a les 11 h i, posteriorment, d’11.45 a 12.45 h, els assistents podran participar en un taller de ceràmica. Els participants podran elaborar la seva pròpia reproducció de la icònica torre de l’aigua del museu, peça que s’enviarà a coure i es podrà recollir al cap d’un mes.
La Fira també comptarà amb música en directe a càrrec de la Rondalla Rubí (18 h), formada per membres de la Gent Gran de Rubí.
21a Fira de Col·leccionisme
La 21a edició de la Fira de Col·leccionisme, promoguda per l’Associació Amics del Col·leccionisme de Rubí amb el suport de l’Ajuntament, també tindrà lloc aquest dissabte 7 de juny de 10 a 14 hores al carrer Maximí Fornés. Com és tradicional, els aficionats i els amants dels objectes de col·lecció podran trobar a la fira diferents parades amb mostra, venda i intercanvi de diferents objectes de col·lecció.
L’any passat, una vintena de parades van participar en la fira que va atraure un gran nombre de públic, entre aficionats al col·leccionisme i curiosos. Entre les col·leccions més populars hi ha embolcalls de sucre, segells, ampolles de vidre, plaques de cava, punts de llibre o joguines antigues.
Dia de l’Associacionisme Cultural
Diverses entitats locals celebraran aquest dissabte el Dia de l’Associacionisme Cultural muntant paradetes al centre i oferint activitats. Per exemple, el Foment de la Sardana de Rubí ha organitzat a les 18.30 h a la Pl. Dr. Guardiet, una ballada de sardanes interpretada per la cobla MARINADA.
NOTÍCIES RECENTS