LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
Les escoles participants en la Cursa Electrònica es bolquen a la iniciativa
15 de novembre de 2023
L’escola Schola guanya la Cursa contra els residus electrònics
16 de novembre de 2023

Envasos i embalatges, objectiu de la 15a Setmana de prevenció de residus que arrenca aquest dissabte

Imatge d’arxiu de la Gran Acció. AJUNTAMENT

Cristina Carrasco

16 de novembre de 2023

Redacció

16 de novembre de 2023

Rubí celebra un any més la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, una iniciativa que es realitza simultàniament arreu d’Europa i que té com a objectiu organitzar accions de sensibilització sobre la necessitat d’evitar la generació de residus. L’edició d’aquest any posa l’accent en la prevenció dels envasos i embalatges.


Aquest sector és un dels principals de la indústria a Catalunya. Concretament, la producció d’embalatges de plàstic suposa una tercera part de tots els embalatges que es fan al país. En moltes ocasions, aquests envasos són d’un sol ús i generen una gran quantitat de residus. A Rubí, només se’n recicla un 4% d’aquest tipus d’envasos. L’objectiu, a banda de reciclar els que utilitzem, és reduir-los, ja que en molts casos el temps d’ús d’aquests envasos és d’uns minuts.

La Gran Acció
Aquest dissabte 18 de novembre se celebra la Gran Acció. Al c. Maximí Fornés i a la pl. Doctor Guardiet s’organitzarà el Refira’t, una fira de 2a mà que, amb la col·laboració de les AFA i escoles de la ciutat i comerços de segona mà, suposa un aparador d’alternatives per allargar la vida dels productes i trobar autèntiques gangues.


També s’han programat activitats infantils. D’una banda, L’Inflable per reciclar saltant, que estarà operatiu durant el matí i on els més menuts podran jugar mentre aprenen a seleccionar els residus. I, de l’altra, tallers infantils com Fer titelles amb tèxtil i Clauers fets amb macrame, que es podran realitzar mentre es visiten les paradetes d’Humana i Solidança, dues de les entitats que gestionen els residus tèxtils a la ciutat.


Els ecotallers en clau de Re també seran presents en aquesta edició de la Gran Acció. N’hi haurà un adreçat a grans i petits per començar a preparar les properes festes de Nadal, tot fent garlandes amb envasos reutilitzats. I un altre sobre batch cooking, on les persones participants aprendran a reduir els envasos i el malbaratament alimentari.


I si encara hi ha algú que no tingui un claki, a la parada d’APDIR se’n podrà recollir un i informar-se sobre el projecte Rubiclak de recollida d’oli de cuina usat. El Dimecres Manetes al Carrer també torna en aquesta edició de la Gran Acció per donar l’oportunitat a la ciutadania de reparar petits aparells elèctrics i electrònics amb el format “Si ho repares, t’ho quedes!”. Així, es podrà portar un aparell per arreglar o bé arreglar-ne un dels que hi hagi a la parada i si el deixes com a nou endur-te’l.
 
Altres activitats
I durant la setmana, es posarà en funcionament el nou servei d’Ecovaixella de la ciutat, que es podrà fer servir per ambientalitzar tant actes i festes populars com celebracions privades. D’una banda, hi haurà el servei habitual de vaixella sostenible d’un sol ús destinada a les entitats de la ciutat. I, de l’altra, es torna a activar el servei de lloguer de vaixella reutilitzable que estarà a l’abast tant d’entitats com de la ciutadania. A partir d’ara, aquesta vaixella es recollirà al Taller Jeroni de Moragas (Valldoreix). Com a novetat, per tots aquells esdeveniments i actes populars de més de 1.000 consumicions, es posarà a disposició dels organitzadors el servei de lloguer de gots de plàstic dur reutilitzables i retornables.


Les escoles i instituts de la ciutat repartiran clakis a les famílies nouvingudes, reforçant el circuit de recollida d’aquest residu perillós.
Durant la setmana s’organitzaran altres ecotallers en clau de Re, centrats en la reparació i manteniment de patinets elèctrics i en la restauració de mobles, amb l’objectiu d’allargar la vida d’aquests productes. I, com cada novembre, es tornarà a fer el taller de compostatge per augmentar la xarxa de compostaires de la ciutat.


D’altra banda, s’organitzarà una sortida al CTR Vallès, el centre de tractament de residus que rep la fracció resta de la nostra ciutat. Durant la visita, els i les participants coneixeran què passa després de llençar els residus al contenidor. Es tracta d’una sortida d’1,5 hores on es podrà conèixer la tecnologia i les infraestructures que fan possible reduir els residus que van a parar a l’abocador.
El servei de reutilització La Trocalleria es mou es traslladarà a diferents barris durant la setmana (Can Fatjó, Ca n’Oriol, El Pinar, Les Torres i el 25 de Setembre) en horaris de matí i tarda per fer arribar més enllà la cultura de l’intercanvi.


I per últim, el Dimecres Manetes es traslladarà al Pinar en una edició especial al carrer. Coincidirà el dia 22 amb La Trocalleria es mou i es farà en format “Si ho repares t’ho quedes” per tal de donar a conèixer aquest servei setmanal d’autoreparació.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La comunitat cristiana celebra el Corpus Christi amb les tradicionals catifes florals i una processó
  • Govern i ERC tomben la moció de l’AUP sobre el projecte de remodelació de la pl. Pearson
  • Aran Pina es proclama campió i millor porter del món al Mundial de Waterpolo sub-20
  • El Ple acorda protegir el sòl no urbanitzable de grans instal·lacions de producció d’energia renovable

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar