LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
gisela romero
Carta d’agraïment de la família de la Gisela Romero
28 de març de 2023
Francisco Aragón guanya el Campionat d’Espanya de camp a través
28 de març de 2023

Èxit de participació a la sortida del CER als llocs d’infantesa de la Neus Català

La sortida s’emmarcava dins del cicle ‘Descobrim la nostra història’, impulsat pel Centre d’Estudis Rubinencs

Anna Gallart, llegint un poema en memòria de Neus Català a la seva tomba.

Redacció

28 de març de 2023 16:00

La segona sortida del cicle ‘Descobrim la nostra història’ del Centre d’Estudis Rubinencs (CER) va tenir lloc diumenge passat i va ser un èxit de participació, ja que van ser molts els rubinencs i rubinenques que van voler conèixer els racons d’infantesa de Neus Català, supervivent dels camps nazis i activista antifeixista, que va viure alguns anys a Rubí.

Els participants van ser rebuts per l’alcalde d’Els Guiamets, poble natal de la Neus Català, i l’historiador local Miquel Perelló, que van oferir una ruta pels diferents indrets relacionats amb la infància de la Neus. També es va fer un senzill però emotiu homenatge al seu nínxol del cementiri, on es va dipositar un ram de flors i l’Anna Gallart va llegir un poema que ha creat en la seva memòria. Després de dinar a Gratallops, van visitar Falset i el seu castell museu i van fer un tomb per l’ermita de Sant Gregori. La regidora de Memòria Històrica, Elena Montesinos, i l’exregidor Pau Navarro, van participar a la sortida. 

Des del CER, han agraït la col·laboració de l’Ajuntament que va possibilitar que el preu de la sortida fos més assequible, així com la bona feina de la guia Nati Bautista i l’organització de Quico Buil. La propera sortida serà el 21 de maig i serà a Solsona i Olius. 

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La comunitat cristiana celebra el Corpus Christi amb les tradicionals catifes florals i una processó
  • Govern i ERC tomben la moció de l’AUP sobre el projecte de remodelació de la pl. Pearson
  • Aran Pina es proclama campió i millor porter del món al Mundial de Waterpolo sub-20
  • El Ple acorda protegir el sòl no urbanitzable de grans instal·lacions de producció d’energia renovable

Notícies relacionades:

  1. L’Escardívol
  2. La història de Neus Català arribarà a la gran pantalla amb el film ‘Comando gandules’
  3. La Biblioteca acull una exposició sobre la tràgica rierada del 1962

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar