Redacció
Rubí Jove ha programat dues sessions de cinema a la fresca obertes a tothom. Aquest divendres 11 de juliol, a les 22.30 h, es projectarà a la rambla del Ferrocarril la pel·lícula d’aventures Uncharted, mentre que el divendres 18 de juliol, a la mateixa hora, es podrà veure a la plaça de Salvador Allende la comèdia Campeonex. Ambdues sessions seran d’accés gratuït.
Uncharted és una producció de 2022 que adapta una sèrie de videojocs de gran èxit. Dirigida per Ruben Fleischer, té entre els seus punts forts el seu popular repartiment, encapçalat per Tom Holland en el paper del caçatresors Nathan Drake i Mark Wahlberg com el seu company d’aventures Sully, a banda d’Antonio Banderas en el rol d’antagonista. Entre les curiositats de la pel·lícula hi ha el fet que està parcialment ambientada a Barcelona i s’hi poden veure localitzacions tan reconeixibles com l’entorn del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), la basílica de Santa Maria del Pi, la plaça Reial o la Sagrada Família.
Campeonex és una comèdia de 2023 de Javier Fesser, seqüela de Campeones i ambientada també en el món de l’esport. En ella, un grup de jugadors de bàsquet amb discapacitat intel·lectual s’endinsen, per error, en el món de l’atletisme de la mà d’una entrenadora sense experiència. Aquests esportistes estan representats per actors i actrius que realment tenen discapacitat, com ara Jesús Vidal, que va ser guardonat amb el Goya a actor revel·lació pel seu paper a l’anterior pel·lícula.
Aquestes dues sessions de cinema a la fresca s’emmarquen al programa Estiu Jove, que impulsa el Servei de Joventut als mesos de juny i juliol. Aquesta sèrie d’activitats inclouen, entre d’altres, cursos de premonitors/es i de competències digitals, conferències relacionades amb el procés de migració, i propostes d’oci com ara activitats esportives i tallers adreçats a dues franges d’edat: adolescents de 12 a 16 anys, i joves entre 17 i 29 anys. La programació completa del Estiu Jove es pot consultar al web de Rubí Jove.
NOTÍCIES RECENTS