LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
La Irmandade celebrarà aquest cap de setmana la Festa das Letras Galegas i el seu 43è aniversari
20 de maig de 2024
Publiquen una guia amb tots els recursos disponibles per a les persones grans de Rubí
20 de maig de 2024

L’Aplec de Primavera i la Festa dels Xatos omple l’ermita de Sant Muç de cultura popular i tradicional

Aquesta popular està organitzada per l’Esbart Dansaire de Rubí, el Foment de la Sardana de Rubí i la parròquia de Sant Pere amb el suport de l’Ajuntament

Ballada dels Gegants a l’ermita de Sant Muç. J. A. MONTOYA

Cristina Carrasco

20 de maig de 2024

Redacció

20 de maig de 2024

L’ermita de Sant Muç ha acollit aquest diumenge l’Aplec de Primavera i la Festa dels Xatos, una de les cites emblemàtiques de la cultura popular i tradicional de la ciutat.  

Aquest any, la participació ha baixat una mica per diversos motius. El fet que aquest dilluns, la segona Pasqua, fos laborable a Rubí ha obligat als organitzadors a avançar-la a diumenge, però moltes escoles han fet festa aquest dilluns com a dia de lliure elecció i, per tant, moltes famílies han marxat per gaudir d’un pont de quatre dies. A més, els Castellers no han pogut participar per la coincidència amb la seva Diada de Primavera i les restriccions per la sequera han obligat a cancel·lar la tradicional paellada popular.

Malgrat tot, els assistents han tornat a gaudir amb les activitats de la festa, com marca la tradició. Desenes de persones es van concentrar a la plaça Guardiet, des d’on van pujar  en cercavila fins a l’ermita, amb aturada a Can Ramoneda on van gaudir d’un refrigeri. Ja a l’ermita, on es va afegir la gent que ha optat per anar directament, va tenir lloc la missa i les diferents actuacions previstes.

Ball dels xatos. J.A. MONTOYA

Entre aquestes, la ballada dels Gegants de Rubí, el ball dels Xatos, primer per l’escola de l’Esbart i després per a tothom, i l’audició i ballada de sardanes, a càrrec de La Principal del Llobregat.

La Festa ha comptat amb una paradeta d’Oncolliga, entitat que ofereix suport als malalts de càncer i a les seves famílies.


Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • “Ser reconegut com el millor porter del món és el resultat de tot l’esforç i tot el sacrifici que he fet”
  • El govern aprova inicialment el pressupost municipal del 2025 gràcies a l’abstenció d’ERC
  • L’InFest, el festival de curtmetratges de terror i fantasia, arriba a la seva 10a edició
  • El Síndic de Greuges proposa un nou sistema de repartiment d’entrades per a la Festa Major de Rubí

Notícies relacionades:

  1. L’Aplec de Sant Muç i la Festa dels Xatos se celebren aquest diumenge
  2. L’església de Sant Pere acull la celebració de la Festa dels Xatos, sense pujada a Sant Muç per la pandèmia

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar