LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
El Taekwondo Balmes s’emporta tres ors a l’Open Internacional de Sant Pere de Ribes
30 de setembre de 2024
El Veinti empata en el seu debut a casa en el retorn a Primera Catalana
30 de setembre de 2024

L’Ajuntament fa tasques de prevenció d’incendis al torrent de Sant Muç i hi planta espècies resistents a l’aigua

L’actuació també busca prevenir inundacions en períodes de fortes precipitacions i, especialment, la recuperació natural del torrent

Una de les tasques ha estat retirar la canya americana, una espècie invasora que constitueix un impacte important a nivell hidràulic. AJUNTAMENT

Cristina Carrasco

30 de setembre de 2024

L’Ajuntament de Rubí ha executat treballs forestals al tram del torrent de Sant Muç des de l’ermita fins al carrer del Segador. Es tracta d’un tram fluvial de 1.100 metres que discorre per la urbanització de Les Valls de Sant Muç, amb una superfície d’actuació de 10.000 m².

L’objectiu d’aquesta actuació ha estat prevenir incendis ─tenint en compte la proximitat dels habitatges respecte el torrent de Sant Muç─, poder prevenir inundacions en períodes de fortes precipitacions i, especialment, la recuperació natural del torrent. Cal tenir en compte que la presència de canya (Arundo donax), principal espècie exòtica i invasora de l’espai, constitueix un impacte important a nivell hidràulic i sobre la qual cal actuar i erradicar.

Els treballs han consistit a desbrossar tot el tram fluvial; talar els arbres morts o amb alt risc de caiguda cap als habitatges de la urbanització; extreure l’arrel de la canya americana (rizoma) per tal que no es torni a reproduir ─aquests treballs s’han realitzat mitjançant maquinària i, en alguns emplaçaments, s’ha optat per executar-los manual─; i plantar espècies autòctones de ribera en una superfície de 500 m² que facilitaran la recuperació natural del torrent.

S’han seleccionat espècies resistents a l’aigua i pròpies de restauració de zones humides, com ara el carex (Carex vulpina), el jonc negre (Schoenus nigricans), els penjolls (Carex pendula) i el gatell (Salix atrocinerea). Es preveu que cada any es vagin plantant noves espècies en altres trams del torrent fins a aconseguir la recuperació natural de l’entorn amb espècies autòctones. També es preveu realitzar un repàs manual de possibles rebrots de canya americana que pugui sortir en un període curt de temps.

“Amb aquesta actuació regenerem un espai natural que té una forta pressió humana. Un espai a Sant Muç que ara és més agradable, segur i resilient”, ha explicat el regidor de Medi Ambient, Transició Ecològica i Benestar Animal, Andrés Medrano Muñoz.

Aquests treballs, que han estat executats per l’empresa GIL FORESTAL, SL, han estat subvencionats per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i han tingut una despesa de 72.353,54 euros.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • Veïns del carrer Espoz i Mina reclamen solucions a l’assentament humà instal·lat a la plaça Pompeu Fabra
  • Nou èxit de participació en la 15a Festa de l’Esport Adaptat
  • El Pinar, barri resilient i futur pendent
  • Èxit en el primer torneig femení de tennis taula de Rubí

Notícies relacionades:

  1. Lorenzo Blanco, un dels promotors de la Cursa de Sant Muç, l’ha corregut en les seves 32 edicions
  2. Bombers, Policia Local, Protecció Civil i l’Agrupació de Defensa Forestal preparen la campanya d’estiu de prevenció d’incendis
  3. Executen tasques de prevenció d’incendis a la urbanització de Can Barceló

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

Les varietats de la síndria

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar