La quarta edició del festival Teatre sense teatre, que tindrà lloc des de divendres 31 de maig fins diumenge 2 de juny, omplirà els carrers de la nostra ciutat amb una dotzena d’espectacles de gran qualitat. El festival, que va néixer amb l’objectiu d’apropar les arts escèniques al gran públic, s’adreça a tot tipus de públic i les diferents representacions programades tindran lloc majoritàriament a places i carrers.
El festival, organitzat per l’Ajuntament i la companyia La Tal, presenta un cartell que combina propostes de teatre de text, clown i circ, que destaquen per la seva gran qualitat. De fet, Jordi Magdaleno, membre de La Tal i programador del festival, explica que “no només tindrem el premi Max, atorgat la setmana passada, ‘Flota…dos’ de David Moreno i Cristina Calleja, sinó que gairebé tots els espectacles que portem han estat guardonats”.
Cartell d’alt nivell
El festival arrencarà el divendres 31 de maig amb l’habitual proposta itinerant ‘Les pompiers’ de la companyia La Tal, que recorrerà l’illa de vianants cada dia a partir de les 17.30 h per convidar el públic a gaudir de l’esdeveniment. Aquella nit, a les 22 h, la plaça del Doctor Guardiet acollirà l’espectacle de circ ‘Esquerdes’ de la companyia Hotel Iocandi, que l’any passat es va haver de suspendre per culpa de la pluja.
El dissabte 1 de juny, la plaça Salvador Allende es convertirà en l’escenari del muntatge itinerant ‘Open Door’ de la companyia Pere Hosta (19.15 h) i de la proposta circense ‘La bella tour’ de la companyia homònima (19.30 h).
A la plaça del Doctor Guardiet es representaran altres tres espectacles: ‘Pelat’ de Joan Català (20.15 h), el premi Max ‘Flota…dos’ de David Moreno i Cristina Calleja (22 h), i ‘Ye Orbayu’ de Circ Rural Trash, primer premi de la programació “off” festival Tac de Valladolid (22.45 h). La jornada de dissabte també inclourà ‘La noche es fría y al invierno no le gustan los perros’, de la companyia local Tiamat Teatre, que es podrà veure a la placeta davant l’Escola Pau Casals a les 21.30 h.
“Estem contents perquè es consolida la participació d’un grup de Rubí. Sempre hem volgut que les companyies locals hi tinguessin presència”, ha manifestat el director del Teatre Municipal La Sala, Àngel Miguel.
L’endemà a les 12 h, el públic podrà gaudir al gimnàs de la Schola de la proposta familiar ‘Bye bye… Confetti’ de la companyia Baldufa, programada amb la col·laboració de La Xarxa.
Ja a la tarda, es farà una nova funció de ‘La noche es fría y al invierno no le gustan los perros’ (19.30 h) al mateix emplaçament que el dia anterior; i la plaça del Doctor Guardiet acollirà tres nous espectacles: l’humorístic ‘Asteroid’ de la companyia Campi qui pugui (19.30 h), la proposta de circ ‘Ai’moko’ d’Aimé Morales (20.15 h) i ‘Clown in libertà’ de la companyia italiana Teatro Necessario, que també es va haver de cancel·lar l’any passat per la pluja i que s’ha recuperat en aquesta edició.
En aquesta edició, tots els espectacles del festival Teatre sense teatre seran d’accés gratuït amb l’única excepció de ‘La noche es fría y al invierno no le gustan los perros’, que funcionarà amb taquilla inversa a benefici de persones amb risc d’exclusió social.
Un festival d’èxit
Per a l’alcaldessa, Ana María Martínez, el festival Teatre sense teatre és ja una proposta consolidada i esperada: “Hem pogut veure en edicions anteriors que el resultat és positiu perquè s’hi acosten nous espectadors que potser no ho farien si es tractés d’un altre format”.
També s’ha referit a aquest èxit el regidor de Cultura, Moisés Rodríguez: “Ara fa quatre anys, dèiem que Rubí necessitava una fira de teatre al carrer. Ara presentem ja la quarta edició i pensem en una cinquena”.