L’Ajuntament de Rubí ha iniciat les obres d’execució dels col·lectors de les conques 2 i 3 i d’alguns dels seus ramals. Es tracta dels tres projectes inclosos al Pla d’inversions amb una dotació econòmica més elevada, que ascendeix a més de 2.400.000 euros en el seu conjunt. Segons el consistori, l’objectiu d’aquests treballs és vehicular les aigües residuals de les urbanitzacions de Ximelis, Can Serrafossà i Els Avets, entre d’altres, a la depuradora de Rubí, eliminant així els abocaments al medi que existeixen actualment.
Aquestes obres formaven part del Programa de Sanejament d’Aigües Residuals Urbanes (PSARU) de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i havien de ser executades per aquest organisme de la Generalitat. Tenint en compte que la seva programació s’anava endarrerint i degut a la urgència de resoldre una mancança en les infraestructures de sanejament del municipi tant important, finalment l’Ajuntament va decidir realitzar-les de forma subsidiària.
Pel que fa a l’execució dels ramals de la conca 2 i la conca 3, les obres consisteixen en la construcció dels col·lectors que conduiran els diferents abocaments existents en aquestes dues conques fins als col·lectors en alta de les mateixes, al marge dret de la riera de Rubí. Els treballs han estat adjudicats a l’empresa RAVI, Obras Transportes y Excavaciones, SL per un import de 246.521,93 euros. El termini d’execució previst és de tres mesos.
Aquesta mateixa empresa també durà a terme les obres de la conca 3, amb un pressupost de 868.801,93 euros, mentre que l’execució de la conca 2 ha estat adjudicada a Obres i Serveis Rois, SA, per un import d’1.291.934,51 euros.
En el cas de les obres d’execució de la conca 3, els treballs consisteixen en la construcció dels col•lectors en alta paral·lels als torrents d’aquesta mateixa conca i les connexions dels ramals existents. S’instal·laran uns 3,4 km de tub de 400 mm i 100 m més de tub de 800 mm, que connectaran Rubí Sud amb, d’una banda, La Perla i Els Avets i, de l’altra, amb Can Serrafossà. Aquestes obres tenen una durada prevista de cinc mesos.
Pel que fa a la conca 2, es construirà el col·lector en alta paral·lel al torrent d’aquesta mateixa conca, al marge dret de la riera de Rubí, des de la depuradora fins al pou existent al camí de Can Serrafossà. En aquest cas s’instal·laran uns 3,4 km de tub de 400 mm i 544 m de tub de 800 mm. El termini d’execució d’aquests treballs és de sis mesos.