L’Ajuntament de Rubí i el Museu Etnogràfic Vallhonrat han consolidat la coŀlaboració que es va iniciar fa anys entre l’administració i el museu, de titularitat privada, a través de la signatura d’un conveni. L’acord té com a objectiu sumar esforços per difondre la història local i dinamitzar culturalment la ciutat.
En aquest sentit, el conveni recull que el consistori atorgarà una subvenció al museu de 2.500 euros per tal de costejar les exposicions temporals que periódicament acull el Museu Vallhonrat, així com per les visites guiades que ofereix a escoles i entitats. L’acord compromet la institució privada a un mínim d’una mostra vinculada al teixit cultural de la ciutat, o d’altres poblacions, i a 15 guiatges en el termini d’un any.
Durant la signatura del conveni, que ha tingut lloc aquest dimarts al matí, l’alcaldessa, Carme García, ha destacat que el Museu, propietat de la família Vallhonrat, ha mantingut una funció social de divulgació de la història local molt important, per la qual cosa havia de rebre el suport de l’Ajuntament. Per García, “el Museu Vallhonrat és un exemple per a altres per la seva coŀlaboració amb els artistes i les entitats de la ciutat”. La màxima responsable municipal també ha assenyalat que “és un lloc obert a tothom”.
Per la seva banda, el director del Museu Vallhonrat, Pere Vallhonrat, ha manifestat la seva satisfacció per posar en paper la coŀlaboració entre Ajuntament i la institució: “Ens fa moltíssima iŀlusió”, ha apuntat Vallhonrat, qui ha afegit que “és un reconeixement a un museu de Rubí, que és de tots”.
El Museu Etnogràfic Vallhonrat va néixer a mitjans del segle passat de la mà de Miquel Vallhonrat que es va iniciar en el món del coŀleccionisme. Disposa d’unes 8.000 peces, distribuïdes en sis sales, una de les quals està dedicada a l’artista Pons Cirac.
La vinculació d’aquest museu amb la ciutat s’ha vist reforçada en els darrers anys amb l’obertura de l’auditori del carrer Sant Pere, que acull activitats com ara conferències, presentacions de llibres o exposicions temporals. En aquest mateix espai s’ha inaugurat un Biblioespai Multitemàtic Històric, amb més de 2.000 llibres d’interès patrimonial i de valor històric datats entre els segles XVIII i XX. Ja fa anys que el Museu Municipal Castell i el Museu Etnogràfic Vallhonrat mantenen una estreta relació de coŀlaboració. Entre d’altres, l’equipament privat és un participant habitual del Dia Internacional dels Museus, acull algunes exposicions promogudes des de l’Ajuntament i organitza jornades obertes coincidint amb esdeveniments locals destacats, com per exemple la Nit Oberta.