LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
Objectius assolits pel CNR: els dos sèniors mantenen la categoria
26 d'abril de 2023
molí bessons
L’antiga fàbrica de bales de pedra del molí dels Bessons
27 d'abril de 2023

L’Ajuntament realitza actuacions de reducció de risc d’incendi a les urbanitzacions

Una de les zones on ja s’ha actuat a Sant Muç. Ajuntament de Rubí

Redacció

26 d’abril de 2023 14:13

L’Ajuntament ha encetat actuacions urgents de neteja de vegetació a les franges perimetrals de les urbanitzacions amb l’objectiu de reduir l’elevat risc d’incendi. Els treballs han començat per la zona de Sant Muç, una de les més sensibles a la propagació de focs, i seguiran per la resta d’urbanitzacions.

Les actuacions estan sent executades per tres equips integrats per un total de 13 persones, que treballen de manera simultània. Se centren, de forma general, en zones immediates a la trama urbana i fins a 25 m de la façana dels habitatges, així com a la part posterior de les parcel·les i en zones de torrents marginals, on està prevista una poda inferior dels arbres i una reducció d’arbrat a les franges perimetrals.

A les zones arbrades, es farà una estassada per reduir la densitat de l’estrat arbustiu fins a un 15% de la superfície, seleccionant aquelles espècies compatibles amb la prevenció d’incendis. I a les àrees de matollars, bosc de rebrot i bosc jove, els treballs perseguiran una disminució d’un 35% de la superfície.

En el període 2014-2015, l’Ajuntament va executar un projecte d’adequació dels boscos municipals en el marc del Pla d’inversions financerament sostenible (PIFS) que va permetre actuar en un total de 150 hectàrees de boscos municipals, parcel·les i torrents. Des del 2016 fins a l’actualitat, s’han anat fent treballs de manteniment preferentment a les zones limítrofes amb les urbanitzacions, garantint la franja perimetral amb reducció de la densitat d’arbrat i estassada de sotabosc. També s’han fet actuacions extraordinàries de l’Agència Catalana de l’Aigua després d’episodis de pluges torrencials. 

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • ERC facilitarà l’aprovació del pressupost municipal del 2025 amb una abstenció “per responsabilitat”
  • Quatre podis per al palista rubinenc Roger Quesada en el campionat Espanya infantil
  • Rubí tanca una nova Festa Major multitudinària malgrat la intensa calor registrada
  • La 42a Ballada de Gitanes al carrer bat rècord de participació amb més d’un miler de dansaires

Notícies relacionades:

  1. Lorenzo Blanco, un dels promotors de la Cursa de Sant Muç, l’ha corregut en les seves 32 edicions
  2. L’Ajuntament agraeix als socis de la Societat Casino Español la cessió de l’edifici
  3. Vídeos màgics per estimular la conversa en català en les parelles del Voluntariat per la Llengua

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar