LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
Comencen les tasques d’asfaltatge de la carretera d’Ullastrell, entre Collbató i Encantats
4 de maig de 2023
El Moviment per unes pensions públiques dignes i Rubí Sanitat convoquen per dimarts vinent una nova manifestació
4 de maig de 2023

L’AUP titlla de “racisme institucional” l’exclusió d’un dels seus candidats de la llista per no tenir DNI

Membres de l’AUP amb Mohamed. / C.c

Cristina Carrasco

4 de maig de 2023 18:01

L’Alternativa d’Unitat Popular (AUP) considera una mostra de “racisme institucional” el fet que la Junta Electoral de Zona hagi exclòs de la seva candidatura a Mohamed Barrouhou pel fet de no tenir document d’identitat espanyol. L’alcaldable de la formació, Marina Dolset, ha criticat que una persona que fa 50 anys que viu a Rubí, que ha treballat a la ciutat, amb fills i nets rubinencs, no pugui anar a la llista perquè se’l considera un estranger.


Dolset ha assenyalat que han decidit no cobrir la vacant de Mohamed a la llista “per evidenciar que aquesta exclusió respon a una anomalia del sistema”. En aquest sentit, apunta que en les eleccions del 28 de maig, prop de 9.500 rubinencs majors d’edat no podran votar ni ser escollits, fet que qualifica “molt greu, tenint en compte que parlem de la gran festa de la democràcia”.


Mohamed ha explicat que fa mig segle que viu i treballa a la ciutat, ara ja jubilat, que ha pagat i paga els seus impostos a Rubí, que ha estat vinculat a moviments socials i cultural com Rubí multicultural i que fills i nets tenen nacionalitat espanyola. “L’any 96, ja amb l’alcalde Pallejà vam lluitar per aconseguir el dret a vot, ara en 2023 tot continua igual”, lamenta.


Cedeix el teu vot

Rubí Acull ha donat suport a la denúncia de l’AUP i considera que persones com el Mohamed haurien de tenir dret a votar i ser escollits. En aquest sentit, han animat als rubinencs i Rubinenques que no vulguin votar a sumar-se a la campanya “Cedeix el teu vot”, és a dir, que aquella part de la ciutadania que no vulgui votar o ho vulgui fer en blanc, cedeixin el seu vot a altres que ho vulguin fer, però que no poden perquè no tenen document nacional d’identitat.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • La comunitat cristiana celebra el Corpus Christi amb les tradicionals catifes florals i una processó
  • Govern i ERC tomben la moció de l’AUP sobre el projecte de remodelació de la pl. Pearson
  • Aran Pina es proclama campió i millor porter del món al Mundial de Waterpolo sub-20
  • El Ple acorda protegir el sòl no urbanitzable de grans instal·lacions de producció d’energia renovable

Notícies relacionades:

  1. Rubí es dota d’una guia per fer front als maltractaments a la gent gran
  2. Gran actuació dels jugadors de la Rubinenca a l’Obert Internacional de Barberà
  3. L’Escola Municipal de Música Pere Burés celebrarà Santa Cecília amb Disney i Pere Calders

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar