Les múltiples i reiterades queixes de rubinencs alertant de l’estat de brutícia dels carrers en els darrers mesos ha arribat a l’Ajuntament, que aquest dilluns ha iniciat un Pla de xoc per posar fi a aquesta situació. “És una demanda i una necessitat, les places i els carrers han d’estar dignes”, ha explicat Ana M. Martínez, alcaldessa de Rubí, qui ha reconegut que la ciutat “no està neta”.
El Pla de xoc, que té un pressupost de 170.000 euros, es durà a terme durant els dos pròxims mesos, i es començarà a aplicar al nucli urbà, a les urbanitzacions i als polígons. Els treballs aniran a càrrec de FCC, empresa que actualment té el contracte de neteja viària a Rubí.
Al nucli urbà es netejaran els carrers amb aigua a pressió, amb l’ajuda de diverses escombradores. A les urbanitzacions es netejaran a fons els vials, els marges i els solars municipals, mentre que als polígons industrials es farà un treball de reforç de neteja manual, bàsicament centrat en els marges i els racons dels vials.
Tant a les urbanitzacions com als polígons també es faran accions complementàries per millorar la percepció global de la neteja dels carrers en els quals s’hagi actuat.
D’altra banda, es millorarà la visualització dels contenidors de recollida d’escombraries i es renovaran els adhesius i retolacions dels contenidors que s’han anat degradant.
Per tal de tirar endavant el Pla de xoc, l’Ajuntament ha hagut de llogar tres escombradores i cinc furgonetes de caixa oberta i s’han contractat una quinzena d’operaris més, a banda dels treballadors actuals.
A més, l’Ajuntament treballa en un nou contracte de neteja viària, ja que en els propers mesos expira l’actual amb FCC. Un contracte que ja han avançat que volen millorar per tal d’oferir un servei més complet, com per exemple, recuperant la neteja amb aigua a pressió.
Sensibilitzar la població
L’alcaldessa de Rubí ha volgut subratllar que, tot i que la neteja viària correspon a les administracions públiques, és important que tothom es conscienciï: “Mantenir la ciutat neta és responsabilitat de tots”.
Per aquest motiu, quan finalitzi el Pla, l’administració local iniciarà una campanya de sensibilització per mantenir la ciutat neta. La campanya estarà especialment adreçada als propietaris de mascotes que no recullen els excrements dels seus animals. “Farem pedagogia, però també farem complir la normativa, que preveu sancions, perquè volem mantenir la ciutat neta”.