diari logo cabecera 2020 WEBdiari logo cabecera 2020 WEBdiari logo cabecera 2020 WEBdiari logo cabecera 2020 WEB
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
L’Espai 14/13 acull dissabte un concert de The Lizards, un dels ‘Powers trios’ més potents del moment
9 de juny de 2023
Gerard Merino, or en el campionat de Catalunya de decatló sub 23 i bronze en categoria absoluta
9 de juny de 2023

Torna la campanya ‘Rubí, ciutat neta’ contra les caques de gos a la via pública

La tinença responsable implica drets i deures als propietaris de les mascotes. ARXIU



Redacció

9 de juny de 2023 14:44

L’Ajuntament ha reprès la campanya de civisme «Rubí, ciutat neta» per combatre la presència d’excrements i orina de gos al carrer. La iniciativa, que es va posar en marxa per primera vegada al març de 2020, ara s’amplia a comerços i entitats veïnals per sumar esforços.

El Consistori busca la complicitat de la ciutadania a l’hora de reclamar un dret de tots i totes: que la ciutat estigui neta. L’objectiu és que un gran nombre de rubinencs i rubinenques exigeixin a les persones que tenen una mascota que recullin les deposicions del seu animal, si aquestes no ho fan.

En aquest sentit, s’està tornant a repartir un fullet informatiu a la ciutadania ─i ara també als i les comerciants i les entitats veïnals─ on, entre d’altres, s’expliquen els inconvenients que comporta la presència d’excrements al carrer.

Al dors del fullet hi ha un cartell que la ciutadania, els i les comerciants i les entitats veïnals poden penjar al portal de casa, del seu comerç o local, per tal que sigui visible des del carrer. El cartell té un missatge clar: “Jo també reclamo una ciutat neta, lliure d’excrements de gos”.

L’objectiu és inundar Rubí d’aquests cartells i que sigui la pròpia ciutadania qui assenyali els comportaments incívics d’alguns propietaris de gossos i reclami el seu dret a gaudir d’una ciutat neta.

Les agents pel civisme també reparteixen aquest material entre la ciutadania.

Els més joves, grans aliats

L’Ajuntament també s’adreça als i les joves de la ciutat per conscienciar-los sobre aquesta problemàtica i perquè facin de transmissors de la campanya a les seves famílies.

Així, s’ha programat un taller adreçat a l’alumnat de 3r d’ESO de tots els INS, batejat amb el títol «Tinc un gos, i ara què? – Lliga’t a la tinença responsable». Els instituts el poden sol·licitar a través de la Guia Educativa d’Activitat i Recursos.

L’objectiu és que l’alumnat comprengui el vincle que ens uneix a l’animal i, per tant, la necessitat de parar molta atenció a les seves necessitats. Això implica responsabilitzar-nos de les seves necessitats vitals però també complir amb les obligacions que es deriven de la normativa vigent i les ordenances municipals per garantir la bona convivència amb d’altres persones i animals, i el manteniment i la neteja de la ciutat.

Paral·lelament, el Consistori també s’adreça a l’alumnat del cicle mitjà de primària amb el taller «Civisme, el joc on tothom hi guanya». En el marc d’aquesta iniciativa educativa, es proposarà als nens i nenes que facin dibuixos sobre les bones conductes relatives al fet de recollir les deposicions dels gossos.

Share on Twitter Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • El Club Tennis Taula de Rubí debuta a la competició
  • Nou èxit del 25è Aplec Sardanista de Rubí, que aplega mig miler de persones
  • Aproven la creació d’un viver municipal d’arbres a través de la Font del Ferro
  • La marxa de torxes de l’1 d’octubre a Rubí aplega un centenar de persones

Notícies relacionades:

  1. Tres entitats impulsen un voluntariat ambiental per recuperar l’entorn natural
  2. El Veinti continua intractable a l’inici de lliga
  3. El Dia de l’arbre autòcton se celebrarà diumenge amb la plantació de més d’un centenar d’exemplars

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

Consultoria Moreno Martinez Rubí

EL + LLEGIT

PUBLIREPORTATGE

Innovació i sostenibilitat, la nova era de la neteja professional

BELLESA I MODA

Cuida del teu somriure aquest estiu amb aquestes recomanacions... i a somriure sense límits
Innovació i sostenibilitat, la nova era de la neteja professional
Odontològics Rubí Clínica Dental

XARXES SOCIALS

Balmes Rubí

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Disseny web: Turipano360