LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
Nou empat del Veinti, que només suma un punt en la visita del Sant Cugat al municipal del 25
21 de gener de 2025
Ferrocarrils de la Generalitat organitza visites guiades a l’Espai Expositiu de la Cotxera de Rubí
22 de gener de 2025

L’artista rubinenc Sergi Marcos exposa la mostra ‘Papers al vent’ al Port de Tarragona

El pintor també té una exposició a Sant Joan de les Abadesses, ‘Eterns’, que es pot visitar fins al 2 de febrer

Alguns de les creacions que conformen la mostra. CEDIDA

Redacció

22 de gener de 2025 12:06

El pintor rubinenc Sergi Marcos inaugura aquest dijous 23 de gener l’exposició ‘Papers al vent’ al Tinglado 1 del Moll de Costa del Port de Tarragona. En aquesta mostra, Marcos ofereix la seva visió plàstica del haiku català. El haiku és una de les formes de poesia tradicional japonesa més estesa i es tracta d’una composició de tres versos.

La mostra està formada per una col·lecció de creacions a partir de la tècnica del collage i inspirades en l’antologia ‘Llum a les golfes’, de D. Sam Abrams, que recull 96 autors i 1.596 poemes de haikus catalans, des del 1906 fins al 2018. 

Així, l’exposició convida al públic a explorar un món íntim on els versos poètics es combinen amb composicions visuals. Cada peça és presentada com si fos “roba estesa al vent”.  ‘Papers al vent’ ja s’ha pogut veure en altres poblacions catalanes, amb molt bona acollida de públic, com ara a Badalona o Santa Coloma de Farnés.

La inauguració tindrà lloc aquest dijous a les 19 h i la mostra es podrà visitar fins al 23 de febrer. L’horari de visita és de dimarts a dissabte de 10 a 13h i de 16 a 19 h i diumenges i festius d’11 a 14 h. Dilluns l’espai resta tancat.

Exposició a Sant Joan de les Abadesses

D’altra banda, Marcos encara té oberta la mostra ‘Eterns’ a l’Espai Art 60 de Sant Joan de les Abadesses, que va inaugurar a principis de desembre. Es tracta d’una exposició dedicada al centenari de la mort i del naixement dels poetes Joan Salvat-Papasseit i Vicent Andrés Estellés.

La mostra és un homenatge als dos grans poetes de llengua catalana del segle XX. Així ofereix un diàleg visual amb els textos dels poetes i la pintura de Marcos. L’exposició es podrà visitar fins al dia 2 de febrer a l’Espai Art 60 de Sant Joan de les Abadesses, situat al carrer del Mestre Josep M. Andreu, 7. L’horari de visita és divendres i dissabtes d’11 a 14 h i de 17 a 20 h, i diumenges d’11 a 14 h.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • ERC facilitarà l’aprovació del pressupost municipal del 2025 amb una abstenció “per responsabilitat”
  • Quatre podis per al palista rubinenc Roger Quesada en el campionat Espanya infantil
  • Rubí tanca una nova Festa Major multitudinària malgrat la intensa calor registrada
  • La 42a Ballada de Gitanes al carrer bat rècord de participació amb més d’un miler de dansaires

Notícies relacionades:

  1. El pintor Sergi Marcos exposa ‘Abismes’ al Museu MUCBE de Benicarló
  2. L’artista Sergi Marcos exposa ‘Aires de tardor’ a Sant Feliu de Guíxols
  3. El pintor rubinenc Sergi Marcos exposa ‘Papers al vent’ a Santa Coloma de Farners  

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

L'Aquafaba, el líquid dels llegums amb moltes utilitats

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això. Acceptar