diari logo cabecera 2020 WEBdiari logo cabecera 2020 WEBdiari logo cabecera 2020 WEBdiari logo cabecera 2020 WEB
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte

Europa, on ets?

  • Inici
  • Sin categorizar
  • Europa, on ets?
Imagen noticia
Sis dies de Festa Major amb més de 200 activitats per a tots els públics
9 de juny de 2016
Imagen noticia
Llugany, Pallejà, García i Martínez comparteixen anècdotes de la Festa Major dels últims 36 anys
13 de juny de 2016

Europa, on ets?

Europa, on ets? No et veig. No et reconec. No et conec. Ja no ets el vell continent, perquè has perdut contingut. Ja no ets l’inici de la democràcia, el pas dels comerciants i dels exiliats, la casa de tothom i la ‘domus’ comuna on hi cap tothom, sense distinció de raça, religió, origen, ideologia, economia o aparença. Sense fronteres i amb llibertat de moviments i de trànsit.

Un dels grans fotògrafs catalans actuals, el jove Xavi Toral, va passar unes setmanes al camp d’Idomeni, que allotjava refugiats majoritàriament sirians, i en fa fer un documental fotogràfic que, a principis de mes, vaig tenir la possibilitat de veure al seu Empordà natal, durant la presentació de l’ONG ‘Amb les teves mans’, que ajuden directament entitats que treballen ‘in situ’ als camps de refugiats i amb les quals coŀlaboren, amb el disseny de petits projectes que confiem que tindran grans resultats: portar-hi sacs de dormir, cadires de rodes, jocs… en un contenidor.

A les meravelloses fotos d’en Toral, fetes des de la professionalitat amb l’objectiu de denunciar una situació determinada -i en tot moment discretament-, s’hi veuen nens, famílies, gent i vells fent unes cues quilomètriques per poder tenir un tros de pa o una porció ben petita de menjar. També s’hi veu tristesa, fam, frustració, brutícia, dignitat, humanitat, coratge, empenta i capacitat de superació davant de les adversitats i de l’estafa i la humiliació.

En Toral no deixa indiferent ningú, amb unes imatges que, certament, valen més que mil paraules, unes imatges que haurien de fer la volta al món perquè la gent vegi la realitat, que m’agradaria que algú portés aquí a Rubí.

Per desgràcia, tot plegat acaba amb una bruta, indigna, horrorosa i brutal estampa: el llançament de gasos lacrimògens de forma impune a tort i a dret, tot i haver-hi famílies, nens i gent gran vivint en aquelles tendes. I que no podien ni respirar. Això és matar al més pur estil hitlerià, com si el rellotge hagués quedat aturat fa més de mig segle.

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

Consultoria Moreno Martinez Rubí

EL + LLEGIT

Sanger Abogados Rubí

BELLESA I MODA

Presoteràpia: abans i després
     
Pren nota, així són els pentinats de moda que més es portaran l’any 2023! 

MASCOTES

En busca del eslabón perdido
Odontològics Rubí Clínica Dental

XARXES SOCIALS

Balmes Rubí

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Disseny web: Turipano360