Arriba la tardor a Rubí. I amb aquesta, una nova edició de La Nocturna, una de les caminades de nit més atractives i lúdiques de Catalunya. Deu entitats de la ciutat han presentat la setena edició d’aquesta activitat, que tindrà lloc el 4 d’octubre i que un any més combina la natura, la cultura, la història i també la solidaritat.
Any rere any, els organitzadors veuen com la seva proposta es tradueix en un èxit de participació i en pocs dies s’esgoten les places d’inscripció. Enguany, com al 2013, hi haurà 700 inscripcions, ja que els organitzadors consideren que ampliar a més persones pot suposar un risc per la seguretat i la qualitat de la caminada.
Seguint amb l’esperit de l’organització de no repetir itinerari, aquesta vegada la sortida i l’arribada seran a la masia de Can Serra. “Hi haurà tres recorreguts perquè sigui senzill per tothom, el primer de 7,5km, un segon de 9,5km i el tercer de 12,5km, per camins fàcils, pistes forestals i corriols”, ha explicat Jordi Simó. A més, s’establiran 6 punts d’interès cultural, natural o lúdic.
Partint des de la masia de Can Serra, a les 20.30 hores, es pujarà pel camí de Can Pòlit, on hi haurà un primer punt d’interès cultural, amb una explicació sobre la història de la masia, avui en ruïnes, a càrrec del Grup de Col·laboradors del Museu de Rubí. Després el recorregut seguirà fins la masia de Can Fonollet, on hi haurà un altre punt d’interès cultural, amb una activitat contemplativa a càrrec d’Oriol Marco i Sandra Bea. El punt d’interès astronòmic, a càrrec de TRI-A, estarà al camí de la Serra de Can Fonollet. El recorregut prosseguirà fins a la Torre del Conill, a la serra de les Martines, on l’Assemblea Nacional de Catalunya ha preparat una activitat relacionada amb el Tricentenari.
La tornada serà per la serra de Can Guilera fins a l’Infern de Can Fonollet, on hi haurà un punt d’interès natural, que ha organitzat CEPNA. Per últim, a la vinya del Txitxerol, Rubí d’Arrel i El Grup Fotogràfic ‘El Gra’ han preparat una actuació teatral. La tornada a la masia de Can Serra es farà pel torrent del Mut.
A l’arribada, a partir de les 22 hores, hi haurà entrepans de botifarra i begudes per als inscrits. També hi haurà altres activitats a càrrec d’entitats col·laboradores a la masia de Can Serra, com ara diversos jocs a càrrec de ‘Caçadors de Trastets’ i actuacions musicals de Rubí Musical Segle XXI i de Vapor Nou Hot Swing.
Euro solidari pel Centre Obert del Pinar
Com cada any, l’organització destinarà un euro de les inscripcions a un projecte social, que enguany serà el Centre Obert del Pinar. Es tracta d’un servei per a infants i adolescents que vol prevenir situacions de risc i compensar mancances socioeducatives entre aquests. A més, també es fan diferents tallers destinats als adults.
Les inscripcions, amb un cost de 6 euros els adults i 3 per als infants, es poden fer a partir del 22 de setembre al CRAC de 18 a 21 hores. Els membres de les entitats organitzadores ho poden fer des del 15 de setembre i a un preu més econòmic.
Mesures dels organitzadors per limitar la participació als no inscrits
Els organitzadors s’han proposat en aquesta edició evitar la participació a la caminada nocturna a persones que no s’hagin inscrit, tant per motius de seguretat com per garantir la qualitat de l’activitat: “Necessitem tenir un control de totes les persones que hi participen per seguretat, i a més, així evitem la massificació en els punts d’interès perquè nosaltres planifiquem l’activitat contant amb els 700 inscrits”, ha explicat Jordi Simó, un dels organitzadors.
Per tal de limitar la participació a les persones que s’hagin inscrit de forma prèvia, els organitzadors han previst un seguit de mesures. En primer lloc, tots els caminants portaran un dorsal identificatiu, i a mesura que es vagin inscrivint se’ls demanarà que no portin acompanyants sense inscripció a La Nocturna. A més, està previst que el punt d’inici de la caminada estigui restringit a la gent amb dorsal.