LogoWeb02-01LogoWeb02-01LogoWeb02-01
  • Inici
  • Actualitat
    • Reportatges
  • Política
    • Eleccions Municipals
      • Entrevistes als candidats
  • Economia
  • Cultura
  • Esports
  • Entrevistes
  • Opinió
  • Hemeroteca
  • Contacte
El Carnaval omplirà Rubí de festa del 10 al 18 de febrer
4 de febrer de 2026
L’Antic Hostal del Gall torna a guanyar la ruta ‘De tapes per Rubí’ i suma el seu tercer triomf consecutiu
9 de febrer de 2026

Els espais expositius municipals de Rubí inauguren una nova temporada marcada per la diversitat i el talent local

El MMUC, l’Aula Cultural i l’Antiga Estació presenten una programació que combina memòria democràtica, divulgació científica i suport als artistes de la ciutat

El regidor del Museu Municipal Castell (MMUC), Jordi Arnaiz Moreno, i el director de l’equipament, Joan Gallisà Soms, durant la presentació de la programació. AJUNTAMENT

Redacció

9 de febrer de 2026

Els espais expositius municipals de Rubí enceten una nova temporada cultural que reafirma el compromís de l’Ajuntament amb la diversitat de propostes, la difusió del coneixement i el suport al talent local. El Museu Municipal Castell (MMUC), l’Espai Expositiu Aula Cultural i l’Espai Expositiu Antiga Estació mantenen línies de programació pròpies i complementàries que permeten arribar a públics molt diversos.

“El programa que presentem és molt interessant i reflecteix la vitalitat cultural de Rubí”, ha destacat el regidor del MMUC, Jordi Arnaiz Moreno, que ha subratllat la intensa activitat cultural que viu la ciutat cada cap de setmana.

Tres espais, tres identitats consolidades

En els darrers anys, cada equipament ha definit una personalitat pròpia. El MMUC aposta per exposicions de caràcter divulgatiu, amb especial atenció a la memòria democràtica i a la visibilització de les dones, gràcies a la col·laboració amb institucions d’àmbit nacional. L’Aula Cultural combina artistes locals amb creadors de trajectòria consolidada i és la seu habitual dels Diorames de Nadal. L’Antiga Estació dona espai a entitats i a artistes emergents, convertint-se en un punt d’accés per a nous talents.

El MMUC: memòria, ciència i perspectiva de gènere

La temporada del MMUC inclou tres grans exposicions:

  • Gestió de les fosses comunes de la Guerra Civil (26 de febrer – 30 d’abril), produïda pel Palau Robert i la Direcció General de Memòria Democràtica. Un homenatge a les víctimes del franquisme i a les seves famílies.
  • Sàpiens! (14 de maig – 26 de juliol), una mostra divulgativa sobre l’origen de l’ésser humà i la presència de fòssils al territori català.
  • Dones: ficcions i realitats (15 d’octubre – 31 de desembre), del Museu d’Història de Catalunya, que analitza la distància entre la realitat històrica de les dones i els relats oficials.

El museu també participarà en el Dia Internacional dels Museus i continuarà oferint tallers i espectacles familiars un diumenge al mes.

Aula Cultural i Antiga Estació: suport al talent local

La promoció de l’art fet a Rubí és un dels pilars de la nova temporada. A l’Aula Cultural, del 12 de febrer al 2 de maig, s’hi podrà veure Shou-Sugi-Ban +, amb les darreres escultures de Rafa Gascón, inspirades en una tècnica japonesa de tractament de la fusta. Al desembre, l’espai tornarà a acollir els Diorames de Nadal, l’exposició més visitada de l’any.

L’Antiga Estació obrirà temporada amb El món de les emocions, de Bárbara Pozo (5 de febrer – 14 de març), seguida d’El fil invisible de la creació, de Rosa Orero (19 de març – 2 de maig).

Un dels moments destacats serà el doble homenatge a Toni Grau (15 de maig – 18 de juliol).

  • A l’Aula Cultural: una mostra amb obres cedides per amics i familiars.
  • A l’Antiga Estació: 23 gats, una exposició col·lectiva on artistes rubinencs reinterpretaran el seu tema predilecte.

A partir del 17 de setembre, l’Antiga Estació també acollirà Els ulls de la història, una exposició vinculada als Tocs de Sant Roc i produïda pel Patrimoni Cultural de la Generalitat.

Una temporada amb l’objectiu de superar els 16.000 visitants

L’any 2025, els espais expositius municipals van rebre prop de 16.000 visitants, una xifra que representa el 20% de la població de Rubí. L’Ajuntament confia superar aquest registre amb la nova programació. “És una mostra clara que la ciutadania té ganes de cultura”, ha afirmat Arnaiz.

El director del MMUC, Joan Gallisà Soms, ha destacat la importància de treballar en xarxa amb altres institucions: “Aquestes col·laboracions ens permeten portar a Rubí continguts de qualitat i oferir-los amb entrada gratuïta”.

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on WhatsApp Share on Telegram Share on Email

NOTÍCIES RECENTS

  • El “Diari de Rubí” i el “TOT Rubí” s’uneixen per crear un gran mitjà local de la ciutat
  • S’obre la consulta prèvia per definir el Reglament d’usos d’El Casino
  • Brillant actuació de l’Escola 8Temps al classificatori del Dance World Cup de Burgos
  • La Coral de l’Associació de la Gent Gran portarà la música de primavera a l’ermita de Sant Muç

Notícies relacionades:

  1. El Museu Castell arrenca la temporada amb exposicions molt diverses
  2. L’Antiga Estació mostra una exposició d’escultures de Xavier Costa
  3. La cultura rubinenca obre temporada expositiva amb dues mostres fotogràfiques de gran sensibilitat i compromís

Subscriu-te al butlletí setmanal de Diari de Rubí

EL + LLEGIT

Gastronomia

Les varietats de la síndria

XARXES SOCIALS

Versió digital de Diari de Rubí, amb tota la informació, l'actualitat i notícies de la ciutat.

Contacte

  • 609 03 22 89
  • [email protected]
c. Pere Esmendia, 25, 1r 2a

Informació

  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Mapa del lloc
© Diari de Rubí. Tots els drets reservats. Diseño web en Rubí: Turipano360
Fem servir cookies per assegurar que et donem la millor experiència al nostre web. Si continues fent servir aquest lloc, assumirem que estàs d'acord amb això.