La cinquena edició de la Fira Medieval de Sant Jordi Parc, organitzada per l’Associació de Comerciants de Sant Jordi Parc, va portar fins a l’avinguda Josep Ferrer i Domingo diverses parades de comerços ambientades en l’Edat Mitjana.
La principal novetat de la fira d’enguany va ser la instal·lació d’un trenet, que feia de llançadora entre Sant Jordi Parc i el centre de la ciutat. L’alcaldessa, Ana M. Martínez, que va assistir a la fira, va explicar que la posada en marxa d’aquest trenet durant la fira evidencia “la voluntat d’unir comercialment el centre amb Sant Jordi Parc, trencant la barrera psicològica de la Riera”.
Els comerciants, decebuts amb l’Ajuntament
Els comerciants que han impulsat la fira estan molt “decebuts amb l’Ajuntament”, segons ha explicat Eva Ocaña, una de les organitzadores de la fira. “Portem 5 anys d’intents fracassats per divulgar una activitat en la qual s’ho passa bé tothom”, assegura. Ocaña denuncia que l’Ajuntament no ha promocionat la fira, com fa amb la resta de fires, i que l’entitat no ha pogut fer publicitat perquè l’Ajuntament no els va pagar fins al dia abans els diners de la subvenció.
A banda, Ocaña es queixa que la regidoria de Comerç té un problema “molt gros” i exigeix saber en què es gasta els diners: “Estem farts, hi ha un regidor que té tres càrrecs i la feina de Comerç no la fa, si no té ganes que marxi, però que no cobri per coses que no fa, no va ser capaç en tot el cap de setmana ni de venir a veure com anava la fira”.
Per últim, la impulsora, que recorda que la fira i el trenet els paguen els comerciants, afirma que “si l’Ajuntament no vol que fem la fira, que ho digui”.